aplikacjekrótka piłkanews

KT: Samsung zamyka platformę ChatOn

Tak jak mogliśmy się tego spodziewać, zapowiedziana restrukturyzacja koreańskiej firmy nie będzie dotyczyć wyłącznie liczby produktów przygotowywanych przez dział ds. urządzeń mobilnych. Jak informuje dziennik The Korea Times, Samsung podjął decyzję o definitywnym wycofaniu wsparcia dla dogorywającego komunikatora ChatON.

Powstała w 2011 roku usługa przetrwała ostatnie lata wyłącznie dzięki uporowi Koreańczyków, którzy umieszczali ją w wyposażeniu smartfonów sprzedawanych w 120 krajach świata. Niestety dla giganta rynku gadżetów, nigdzie nie udało jej się zdobyć popularności potrzebnej do podjęcia rywalizacji z topowymi platformami konkurencji. Symbolicznym gwoździem do trumny ChatON okazał się natomiast sukces aplikacji WhatsApp i Facebook Messenger, które odebrały Samsungowi resztki nadziei na czerpanie dochodów z jego działalności. Tak decyzję o wycofaniu wsparcia dla usługi podsumował na łamach Korea Times jeden z anonimowych przedstawicieli firmy:

Samsung zamierza krok po kroku wycofywać się z rynku komunikatorów dla gadżetów mobilnych. Decyzja ta stanowi element nowej strategii, zakładającej restrukturyzację niedochodowych przedsięwzięć i maksymalną poprawę profitów. (…) Podjęto już rozmaite działania w celu zwiększenia dochodów dochodów czerpanych przez rozmaite dywizje firmy. Z biznesowego punktu widzenia, dalsze inwestowanie w platformę ChatOn jest zwyczajnie pozbawione sensu, ponieważ nie wykazuje ona znak potencjalnego przyrostu popularności.

Póki co wciąż nie znamy daty ostatecznego końca działalności usługi. Według Korea Times, proces wycofywania komunikatora z rynków będzie przebiegać stopniowo, z szybkością uzależnioną od specyfiki regionu. Tak czy inaczej, jej los jest już zwyczajnie przesądzony i, choć tragiczny, raczej nie wzbudzi w nikim przesadnej ekscytacji. Co tu dużo mówić – tęsknić nie będziemy.

Źródło: Engadget.com


podobne treści