biznesnewsWiadomość główna

Komisja Europejska nałożyła 2,4 miliarda euro kary na Google

Komisja Europejska nałożyła na Google karę w wysokości ponad 2,4 miliarda dolarów. Według Komisji, koncern faworyzował swój mechanizm i usługi zakupowe w wynikach wyszukiwania.

Nie potwierdziły się wcześniejsze doniesienia o wysokości kary, jaka ma być nałożona na Google, ale nie zmienia to jednak faktu, że jest ona niemała.

Komisja Europejska prowadziła postępowanie w tej sprawie od roku 2008. Dopiero jednak dwa lata temu postawiono Mountain View formalne zarzuty dotyczące faworyzowania przez Google własnej porównywarki cenowej. Wyniki z Google Shopping widoczne były bowiem jako pierwsze w wynikach wyszukiwania. Nie chodzi jednak jedynie o to, że wyniki te były promowane bardziej niż wyniki konkurencji. Pojawiały się one bowiem na eksponowanym miejscu niezależnie od tego, czy wynik był bliski temu, co wyszukiwano. Teraz będzie to kosztowało Google ponad 2,4 miliarda euro. A dokładnie 2,42 miliarda.

Google musi zakończyć swoje praktyki w ciągu 90 dni. W przeciwnym razie firmie grożą kolejne grzywny w wysokości 5 procent dziennego przychodu Alphabet.

Mountain View zapowiedziało już, że odwoła się od tego rozstrzygnięcia. Firma przypomina także, że zarówno Amazon jak i eBay mają znacznie więcej wpływu na zachowania zakupowe klientów.

Zdjęcie: Flickr/jepoirrier


podobne treści