biznes

Klient klientowi nierówny, czyli roczna gwarancja pomimo ustawodawstwa UE

W związku ze zbliżającą się premierą tabletu Surface RT, pojawiają się pewne problemy z europejską gwarancją tego urządzenia.

Unijna dyrektywa o nazwie „Sprzedaż i gwarancje dóbr konsumpcyjnych” wymaga, by towar sprzedawany na terenie Unii Europejskiej objęty był minimum dwuletnią gwarancją. Natomiast brytyjska wersja Windows Store stwierdza jasno, że Microsoft zamierza sprzedawać tam swój tablet z gwarancją roczną:

„Surface objęty jest roczną gwarancją. Jeśli zależy ci na przedłużeniu ochrony swojego tabletu możesz dokupić dodatkowy plan ochrony (Microsoft Complete for Surface).”

Co ciekawe, niemiecka wersja strony wspomina już o dwuletniej gwarancji na Surface RT. Niedopatrzenie Microsoftu? Raczej nie.

Brytyjski przykład jest doskonałą ilustracją tego, co dzieje się, jeśli unijna dyrektywa nie zostanie na czas wprowadzona w życie przez dany kraj – producenci (nie tylko Microsoft) zachowują się jakby jej nie było, zmuszając nieświadomych klientów by ci płacili dodatkowo za „przedłużoną” gwarancję, która im i tak przysługuje – jeśli dany kraj nie wprowadzi w życie na czas dyrektywy, obywatel może powołać się na nią bezpośrednio.

Ale kto by się kłócił o takie szczegóły?

[The Inquier]


podobne treści