aplikacjewynalazki

Kinect: aplikacja, która zamieni każdą powierzchnię w „ekran dotykowy”

Po roku od uruchomienia przez Microsoft programu Kinect Accelerator pojawiają się jego pierwsze owoce. Jednym z nich jest aplikacja przygotowana przez Ubi Interactive, dzięki której można zamienić każdą powierzchnię w „ekran dotykowy„.

Co prawda kosztuje ona 149 dolarów, a do działania wymaga posiadania Kinecta oraz rzutnika, ale jeśli porównać to z cenami ekranów dotykowych o przekątnej 45 cali i tak można powiedzieć, że jest to cena promocyjna.

W ciągu minionego roku Ubi Interactive współpracowało ściśle z Microsoftem by stworzyć aplikację, dzięki której wirtualny ekran dotykowy wyświetlić można na dowolnej płaskiej powierzchni wykorzystując urządzenia, które już teraz są w posiadaniu wielu osób i instytucji. Zasada działania jest dość prosta – rzutnik wyświetla obraz, podczas gdy Kinect odczytuje ruchy dłoni użytkowników i sprawdza, czy nie dotykają oni elementów interaktywnych wyświetlanych przez rzutnik. Jeśli tak, oprogramowanie traktuje informacje o tym jak dane z kolejnego urządzenia wejścia-wyjścia podłączonego do komputera.

Podstawowa wersja aplikacji potrafi obsłużyć wirtualne ekrany dotykowe o przekątnej do 45 cali ale Ubi Interactive przewidziało także droższe licencje dla użytkowników biznesowych -  ta wersja aplikacji obsługuje wirtualne ekrany dotykowe o przekątnej do 100 cali. Sytuacja ma się podobnie z ilością osób, które jednocześnie korzystać mogą z takiego ekranu. Wersja podstawowa pozwala na to jednej osobie, podczas gdy najdroższa wersja korporacyjna pozwala na jednoczesną pracę 20 osób na ekranie o przekątnej 100 cali. Oczywiście ma to swoją cenę, w tym przypadku jest to aż 1499 dolarów.

Jak można się było spodziewać, aplikacja działa tylko pod Windowsem 8.


podobne treści