tabletyWiadomość główna

Kindle Fire bierze szturmem USA

Kindle Fire namieszał, i to znacznie, na rynku tabletów. Najnowsze badania przeprowadzone przez comScore pokazują gigantyczny przyrost udziału w rynku tego urządzenia.

Przynajmniej w Stanach. A ponieważ Kindle Fire jest tam tak bardzo popularny ponieważ oferuje dostęp do całego ekosystemu usług Amazon, trudno oczekiwać by w Polsce było podobnie. Ale plotki o uruchomieniu polskiego oddziału największego sklepu internetowego na świecie pojawiają się od jakiegoś już czasu. Miało to być na przełomie marca i kwietnia, maj się zbliża i nadal nic. Nie zmienia to faktu, że kiedy to już wreszcie nastąpi, trend prawdopodobnie dotrze też do nas.

Ale jak konkretnie wyglądają wyniki? Najmniej zadowolony z nich musi być Samsung, którego udziały w rynku tabletów z Androidem spadły w lutym do 15,4%. Tymczasem Kindle Fire święci jak na razie same triumfy. Już miesiąc po wprowadzeniu go do sprzedaży miał 29,4% amerykańskiego rynku tabletów z Androidem. W styczniu 2012 już 41,8%. Dane dotyczące lutego wskazują na 54,4% rynku. To prawie dwa razy tyle w ciągu zaledwie trzech miesięcy! Na drugim miejscu jest właśnie Samsung ze swoją rodziną tabletów Galaxy Tab (15,4%), później Motorola Xoom (7,0), Asus Transformer (6,3%) i Toshiba AT100 (5,7%).

Biorąc pod uwagę powyższe dane, Kindle Fire bierze USA szturmem. A ponieważ udział iPadów w całości rynku tabletów spada już od dłuższego czasu, można powiedzieć, że to właśnie Kindle Fire wyrasta na prawdziwą konkurencję dla tabletów z Cupertino.

[comScore]


podobne treści