wynalazki

KFC testuje płatności przy pomocy uśmiechu

Mieliśmy już Podróż za jeden uśmiech, teraz czas na… Skrzydełka za jeden uśmiech? To nie żart, KFC testuje w Chinach płatność przy pomocy uśmiechu.

Na szczęście (lub nieszczęście, zależy od punktu widzenia), walutą nie są same uśmiechy. Uśmiech jest tylko metodą weryfikacji płatności. W połączeniu z numerem telefonu.

Technologia ta została po raz pierwszy zaprezentowana przez Jacka Ma, założyciela Alibaba.com w 2015 roku, jednak do tej pory nie była ona testowana poza firmą. Za jej opracowanie odpowiedzialna jest Ant Financial, spółka córka Alibaba Group, a wdrożeniem zajmuje się Alipay, należący do grupy operator płatności online.

Firma chwali się, że dzięki wykorzystaniu kamer 3D i zastosowaniu odpowiednich algorytmów, rozpoznanie uśmiechniętej twarzy, a co za tym idzie tożsamości kupującego, ma zajmować jedynie około 2 sekund. Później pozostaje już tylko potwierdzić identyfikację za pomocą numeru telefonu i płatność zostanie wykonana. Zastosowane zabezpieczenia mają zapewnić, że cały system będzie odporny na próby oszukania go.

„Jeśli chodzi o to, w jaki sposób rozpoznajemy, czy ktoś nie udaje innej osoby, lub nie próbuje oszukać systemu za pomocą zdjęcia – zapobiegamy temu dzięki połączeniu sprzętu i oprogramowania łącząc specjalistyczne algorytmy z kamerą 3D. Możemy wykryć oszustwa biometryczne,” twierdzi Jidong Chen, szef oddziału zabezpieczeń biometrycznych Ant Financial.

Na razie za pomocą technologii Smile to Pay testowana jest przez KFC w jednej restauracji znajdującej się w Hangzhou. A dokładniej w K Pro, zdrowszej wersji sieciówki, która wystartowała w Chinach w lipcu, w której zamówić można soki, sałatki i inne mniej kaloryczne dania.


podobne treści