news

Już wiemy, dlaczego gadżety firmy Apple są tak finezyjnie zapakowane

Każdy, kto miał okazję rozpakować dowolny produkt z logo Apple wie, że czynność ta jest czystą przyjemnością, którą można by wykonywać bez końca. Okazuje się, że nie bez powodu, bowiem Apple ma ludzi dedykowanych opracowywaniu najmiodniejszego sposobu otwierania białego pudełka.

Network World dotarł do ciekawych informacji w trakcie wertowania najnowszej książki Adama Lashinsky’ego o wiele mówiącym tytule Inside Apple. Znalazł w nim opis procesu powstawania świetnie przemyślanych i pięknie wykonanych opakowań urządzeń giganta z Cupertino.

Okazuje się, że siedzibie Apple znajduje się dostępny dla tylko wybrańców pokój, w którym miesiącami trwa proces otwierania prototypów pudełek. Zgadza się – dbający o szczegóły Apple ma osobny zespół projektantów dostarczających wstępne wersje pudełek osobie odpowiedzialnej za rozpakowywanie ich i sprawdzanie, które z nich może sprawić klientowi najwięcej przyjemności.

To nie koniec. Lashinsky opisuje graniczącą z fanatyzmem fascynację projektantów chcących dopracować pudełko wraz z zawartością do perfekcji. Nic nie umknie ich uwadze, nawet detale dotyczące tasiemki, za którą ciągniemy podczas wysuwania iGadżetu z opakowania.

Istnieją co najmniej dwa przykłady dobitnie pokazujące przewagę Apple nad konkurencją na polu dbania o jakość wykonania pudełka. Pierwszym z nich jest do złudzenia przypominające opakowanie iPada pudełko tabletu Galaxy Tab. Nie tylko Samsung wie, co dobre – kilka lat wcześniej, projektanci Microsoftu przygotowali na swój sposób zabawny filmik pokazujący, jak wyglądałoby pudełko iPoda, gdyby to twórca Okienek wziął się za jego projektowanie:

Na szczęście dla nas i samego Microsoftu, szychy z Redmond wzięły sobie do serca uwagi swoich projektantów i zaczęli wypuszczać na rynek produkty w bardziej minimalistycznych opakowaniach. [Network World]


podobne treści


  • t.skibinski.88

    I dlatego unboxing czegokolwiek od Apple jest tak ciekawy, porywający mimo iż to głupie pudełko, to wszystko jest przemyślane!

  • zz

    Taaak, szczególnie odklejanie folii z iMaca jest ekscytujące: zostanie klej czy nie… ;)

  • ip

    Wow. Fajnie wiedziec ze nad pudelkiem pracowal sztab ludzi. A wiecie ze bateria w iGadzetach ma wytrzymywac max 2 lata? Bo przeciez w tym czasie powstaje iPad x ktorego trzeba kupic… moja cora ma teraz 2 lata. Co bedzie chciala na 18 urodziny …Ipada 20. Skoncza sie numerki do tego czasu.

  • b.nowak

    Ludzie jarający się pudełkami,unboxingiem i folią na wyświetlaczu to niewyedukowane, puste, otumanione marketingiem owieczki.
    Ps.
    Sam uzywam iphona 4.Pudelko na smietniku

  • janwar

    I o czym jest ten artykuł? Kto zrobił lepsze pudełko? I te pseudo-tezy na koniec o projektantach z Redmond. Wygląda jakby cały ten tekst napisał trzynastolatek u taty w garażu. Żenada!

    A rozpakowany iMac wygląda tak:
    http://9gag.com/gag/2131420

  • Hshsij

    Rzecz w tym, iz przykladanie sie do kazdego detalu, pokazuje szacunek jaki maja do klienta, bez wzgledu na to czy sie iProdukty podobaja czy nie, trudno nie przyznac ze to oni tworza standarty do ktorych reszta tylko probuje rownac nawet w tak prozaicznych dziedzinach jak opakowania…

  • Anonim

    apple i szacunek do klienta… a to ci fantazja…