news

Jak sprzedawać perfumy przez internet?

To jest pewnie pytanie które zadają sobie setki ekspertów od marketingu zatrudnionych przez producentów perfum: jak sprzedawać przez internet coś, czego nie ocenia się po wyglądzie czy brzmieniu, a po zapachu? Brazylijska firma Kaiak znalazła bardzo ciekawe rozwiązanie.

Agencja reklamowa współpracująca z firmą Kaiak dogadała się z piętnastoma internetowymi kafejkami w całej Brazylii. Zainstalowała w nich miniaturowe drukarki, zamontowane z boku monitora. Kiedy internauta klikał na banner obiecujący, że „najpopularniejszy w kraju zapach właśnie się zmienił. Chcesz się przekonać? Kliknij na banner”, maleńki kartonik z testerem perfum wyskakiwał z drukarki.

Jak możecie sobie wyobrazić, kampania była wielkim sukcesem. Klikalność banerów była 43-krotnie wyższa, niż światowa średnia, a w zaledwie jeden weekend do internautów trafiło 10 000 testerów. [Kat Hannaford/giz, Black Mamba, Trendspotting, LitmanLive]


podobne treści


  • patryk.mcz

    Już niedługo każdy z nas będzie miał w domu taki elektroniczny emiter wszelakich zapachów. Sprawdzi się to doskonale w grach, filmach, jak i właśnie zakupach przez internet.

  • mechanik

    to pieśń przyszłości, ale chyba większą rewolucją niż płaskie ekrany, blu-raye i inne razem wzięte !