ciekawostkisprzęt

Jak powstają samolotowe silniki Rolls-Royce’a?

Zbudowanie silnika Rolls-Royce Trent z ponad 152tys. klocków Lego to bez wątpienia rzecz godna najwyższego uznania (inna sprawa czy komukolwiek potrzebna). Nijak ma się ona jednak do prawdziwej produkcji jego znacznie potężniejszego i – co ważniejsze – działającego oryginału. Poniższy time-lapse (czy też, jak kto woli, film poklatkowy) w bardzo przystępny sposób ukazuje nam proces budowy turbowentylatorowego silnika Trent wznoszącego w powietrze największe i najpopularniejsze samoloty pasażerskie świata (w tym m.in. Boeinga 787 Dreamliner).

Z silnika Trent korzystają m.in. Airbus A330, A340, A350, A380, a także Boeing w swoim 777 (no i wspomnianym 787). Tak nawiasem – Dreamliner jest właściwie jedynym latającym komercyjnie samolotem, który „jest za Pan Brat” zarówno z silnikami General Electric Genx, jak i RR Trent 1000. Ten drugi to – w bardzo telegraficznym skrócie – ważąca 5,7 tony maszyna o średnicy prawie trzech metrów, zdolna do wytworzenia aż 330kN mocy (w przynajmniej w jego wariancie ukazanym na filmiku).

Film jest własnością Rolls-Royce.


podobne treści