news

iTunes 10 z muzycznym portalem społecznościowym

Apple’s iTunes 10 ma nowe logo i nowe funkcje. Zintegrowany jest z
nowością – serwisem Ping, który bardzo przypomina funkcje portali
społecznościowych. Można w nim zobaczyć, czego słuchają znajomi i na
które koncerty się wybierają.

W Pingu użytkownicy będą budować swoje profile z piosenką profilową. Logując się, zobaczą, co słuchać u znajomych i jakie piosenki – z wybranych przez nich kategorii – zajmują wysokie miejsca na listach przebojów. Będą się także dowiadywać o koncertach interesujących ich artystów i gatunków muzyki.

Serwis iTunes sprzedał już 11,7 miliarda piosenek, 450 milionów audycji telewizyjnych, 100 milionów filmów i 35 milionów książek. Konta w serwisie ma 160 milionów użytkowników. Wszyscy oni to potencjalni użytkownicy Pinga, który działa też na iPhonie.

iTunes 10 Brings a Built-In Music Social NetworkiTunes 10 jest już powszechnie dostępny. Czas zacząć zbierać znajomych, aby nie wyjść na frajera.

iTunes 10 Is All About Ping, Apple's Social Network for MusicDzielenie się rekomendacjami muzycznymi wydaje się świetnym pomysłem w serwisie, który sprzedaje… muzykę, ale zobaczymy, czy Ping się sprawdzi jako twór facebooko-podobny. Trudno tu nie czynić porównań, ponieważ na Pingu można umieszczać filmy, zdjęcia, komentarze, opinie i piosenki. Można zbierać znajomych, można korzystać z profilu prywatnego lub publicznego.

Duży plus za powiadomienia o koncertach.

iTunes 10 Is All About Ping, Apple's Social Network for Music[Brian Barrett/giz]


podobne treści


  • ibisal

    To wszystko jest już dawno w last.fm, Apple po raz kolejny „odkrywa Amerykę”. Sukces murowany, w końcu Apple ma to o co chodzi – miliony userów.