smartfonyWiadomość główna

iOS 6: po raz pierwszy spadł poziom zadowolenia użytkowników

Nowy iOS nie przysłużył się Apple jeśli chodzi o zadowolenie klientów – przeprowadzono już na ten temat szczegółowe badania. Wyniki, choć z jednej strony oczywiste, potrafią jednak zaskoczyć.

Firma On Device przeprowadziła w ciągu ostatniego tygodnia badania wśród około 16 tysięcy amerykańskich właścicieli iPhone’ów. Badanie potwierdziło to, co mogliśmy przewidzieć sami – w porównaniu do użytkowników iOS 5, użytkownicy iOS 6 byli trochę mniej zadowoleni ze swoich urządzeń. Interesujący jest natomiast fakt, że jest to pierwszy przypadek, w którym Apple odnotowało spadek zadowolenia użytkowników. Nieznaczny, ale jednak.

„Do tej pory zawsze notowaliśmy wzrost zadowolenia klientów po aktualizacji systemu operacyjnego do wyższej wersji,” powiedział CEO On Device Alistair Hill dodając, że wzrost ten najbardziej widoczny był pomiędzy iOS 4 a iOS 5, choć prawidłowość ta nie ogranicza się jedynie do systemów operacyjnych Apple. Z tego powodu spadek zadowolenia użytkowników jest czymś niezwykłym.

Jak można się było tego spodziewać powodem niezwykłego spadku zadowolenia klientów były nowe mapy Apple, choć pojawiły się też inne, dużo mniej denerwujące problemy. Pomimo tego, że iOS 6 jest gorzej oceniany od swojego poprzednika, wskaźnik zadowolenia z produktów Apple nadal jest bardzo wysoki. Dużo wyższy niż w przypadku konkurencyjnego Androida.

Innymi słowy – jest wtopa, ale w „kolejnej wersji zostanie naprawiona”. Z pompą.

[TechCrunch]

podobne treści