news

Internetowe wydania tabloidów będą płatne?

Najpopularniejsza (sprzedaje się 3 miliony egzemplarzy) brytyjska gazeta sensacyjna, niedzielny „News of the World”, będzie od przyszłego miesiąca dostępna online wyłącznie odpłatnie. Cena za cztery tygodnie korzystania z treści na stronie wyniesie 1,99 funta, zaś opłata za jednorazowy dostęp – 1 funta. Ruszy także wydanie „News of the World” na iPada w cenie 1,19 funta za numer. Tabloid należy do koncernu Ruperta Murdocha News International, którego inne tytuły, „The Times” oraz „The Sunday Times”, już funkcjonują w wersji abonamentowej w cenie 1 funt dziennie lub 2 funty tygodniowo.

Jak mówi Rebekah Brooks z News International, firma „wyznacza nowe trendy na rynku, kierując się chęcią uczynienia branży prasy codziennej bardziej opłacalną”. Koncern zapowiada, że na trzech tytułach nie poprzestanie i ma nadzieję, że inni pójdą jego śladem. Płatny „News of the World” otrzyma odświeżony layout, zaś na stronie ma być więcej ciekawych zdjęć i filmów niż dotychczas. Redaktor gazety, Colin
Myler, zapowiada podtrzymanie reputacji tytułu, w którym można znaleźć „przełomowe historie, wywiady z gwiazdami na wyłączność oraz dziennikarstwo śledcze na światowym poziomie.”

Warto sprawdzić, o czym pisze „News of the World„, póki można to zrobić za darmo. Szczególnie ze względu na dziennikarstwo śledcze.

Pytanie, jak wielu czytelników zdecyduje się zapłacić. Dotychczasowe doświadczenia z takim modelem biznesowym nie są zachęcające, ale Murdoch nie od dziś jest przeciwnikiem udostępniania treści w Sieci za darmo, więc zmiany były nieuniknione. [Guardian, FT, Wyborcza, zdjęcie: Flickr]


podobne treści