biznesinternetnews

W pociągach PKP Intercity Internet pojawi się już w tym roku

PKP dogania cywilizację! Siedemnaście lat po pojawieniu się pierwszego standardu Wi-Fi, siedem lat po premierze pierwszego iPhone’a oraz dwa lata po tym, jak zainstalowano darmowe hotspoty w busach kursujących na trasie Katowice-Kraków, PKP Intercity postanowiło wyposażyć swoje wagony w bezprzewodowy Internet. Wczoraj podpisano z T-Mobile kontrakt na zainstalowanie hotspotów w 300 wagonach Intercity do końca tego roku.

Na mocy podpisanej umowy pasażerowie będą mogli korzystać z w wagonach z hotspotów Wi-Fi, a do ich dyspozycji zostanie oddanych 40 filmów, 15 seriali, 10 bajek oraz gier. T-Mobile gwarantuje minimalną prędkość połączenia na poziomie 1,5 Mb/s na długości całej trasy. Pierwsze 30 zmodyfikowanych wagonów wyjedzie na trasy już za trzy miesiące. Pozostałe 270 wagonów będzie się pojawiało na torach stopniowo do końca tego roku.

Jest jednak pewien haczyk – do końca tego roku usługa będzie darmowa dla wszystkich pasażerów. Później podjęta zostanie decyzja czy, i ile za dostęp do Internetu w pociągach Intercity płacić będą klienci innych sieci niż T-Mobile.

„Umowa zobowiązuje nas, by 10 proc. pasażerów miało dostęp darmowy. Postaramy się, by byli to klienci T-Mobile,” mówi prezes T-Mobile Polska Miroslav Rakowski. Już teraz wiadomo jednak, że ewentualne opłaty za Internet nie będą doliczane do ceny biletu.

Na jakich trasach będziemy mogli trafić na bezprzewodowy Internet? Niestety pojawi się on na razie tylko na trasach: Trójmiasto – Warszawa – Kraków/Katowice, Szczecin – Poznań – Warszawa, Poznań – Wrocław – Katowice – Bielsko-Biała, Warszawa – Wiedeń – Villach, Warszawa – Praga, Warszawa – Berlin oraz Warszawa – Kolonia – Amsterdam. W ramach podpisanej wczoraj umowy w bezprzewodowy Internet mają zostać wyposażone również składy Pendolino, które pojawią się podobno na polskich torach w grudniu tego roku.

Choć oczywiście podpisanie umowy z T-Mobile w tej sprawie jest dobrą informacją, sam bezprzewodowy Internet w pociągach PKP Intercity nie spowoduje, że podróżni nagle zaczną chętniej jeździć pociągami. Ale przynajmniej jest szansa na to, że kiedy kolejnej zimy pasażerowie utkną na dziesięć godzin na trasie z powodu oblodzenia trakcji elektrycznej, będą mieli co robić.

Zdjęcie: Flickr/swperman


podobne treści