biznesWiadomość główna

Intel planuje wprowadzić targetowane reklamy TV

Mieliśmy już pomysły przerywania gier reklamami, teraz Reuters podaje, że Intel, w porozumieniu z dostawcami telewizji kablowej, planuje wprowadzić w życie iście szatański plan – reklamy które będą wyświetlane na podstawie rozpoznawania twarzy. Specjalnie dla ciebie.

No może reklamy nie będą wyświetlane dla jednej, konkretnej osoby, ale dobieranie reklam telewizyjnych na podstawie wieku i płci odbiorcy jest już wystarczająco przerażające.

Zgodnie z informacjami Reutersa, Intel prowadzi właśnie rozmowy z dostawcami treści w celu sprawdzenia możliwości technicznych wprowadzenia tego rozwiązania i wytypowania kanałów, w których rozpoznawanie twarzy miałoby zostać włączone jako pierwsze. Dla zainteresowanych pomysł musi wydawać się genialny – dzięki rozpoznawaniu grup docelowych znajdujących się przed telewizorem i wyświetlaniu treści w zależności od rezultatu, skuteczność reklam powinna znacząco wzrosnąć. A to przełożyć się powinno na przychody.

Rozpoznawanie twarzy miałoby być możliwe dzięki set-top boxom telewizji kablowej, w których wykorzystywana byłaby intelowska technologia rozpoznawania twarzy. Reuters sugeruje także, że system mógłby zacząć działać już pod koniec tego roku.

Jest chyba niewiele osób, które z własnej woli chciałyby uszczęśliwiać się targetowanymi reklamami. Ale jeśli w zamian za to konsument miałby dostać sporą zniżkę na abonament, pomysł może przyjąć się szerzej niż przewidują najgorsze koszmary obrońców prywatności. A wtedy już tylko krok do reklam jakie widzieliśmy w Raporcie Mniejszości.

[Reuters via The Verge]


podobne treści