internet

Ile zarabiają gwiazdy YouTube`a?

Google znowu daje możliwość zarobienia najlepszym jutjuberom. Oczywiście najlepszym z tych, którzy jeszcze nie zarabiają w ten sposób gór dolarów. Tak jak bohaterowie tego tekstu.

The Annoying Orange

Dane Boedigheimer znany lepiej pod jutjubowym pseudonimem Daneboe stworzył serię o irytującej pomarańczy, która to seria jest… Tak, irytująca. Od momentu powstania w październiku 2009, w ciągu niewiele ponad roku filmiki z The Annoying Orange na jej własnym kanale realannoyingorange obejrzano jednak 380 milionów razy. To sprawiło, że Dane zarabiał na tym, ekhm, irytującym pomyśle aż 288 000 dolarów rocznie.

Smosh

To komediowy duet Ian Hecox – Anthony Padilla, który swoją jutjubową karierę zaczął wcześnie – jesienią 2005 roku. Ich kanał stał się najczęściej subskrybowanym w historii, zyskując dwa miliony fanów i pozycję tę utrzymał aż do roku 2008. Hecox i Padilla zarabiali dzięki temu 113 000 dolarów rocznie.

The Young Turks

Początkowo był to radiowy talk show nadawany na radiowej platformie Sirius, tej samej, gdzie produkuje się słynny amerykański didżej Howard Stern. TYT nie wzięli swojej nazwy znikąd, pomysłodawcą show jest Turek Cenk Uygur, który twierdzi, że The Young Turks to pierwszy w historii internetowy program informacyjny oraz, zarazem, największy sieciowy program informacyjny. Czy ma rację, czy też nie, wystarcza mu to do tego, by co miesiąc jego produkcje wideo oglądało 18 milionów osób, a The Young Turks było nagradzano przez YouTube kwotą 112 000 dolarów rocznie.

Shane Dawson

Jego kariera zaczęła się dość niespodziewanie. Pewnego razu zamiast zadania domowego oddał nauczycielowi kasetę, na której nagrał swoje wygłupy. Taśma stała się niezwykle popularna w całej szkole i wszyscy zaczęli ją sobie przegrywać. W ten sposób Shane uwierzył w swoje umiejętności komediowe i teraz wykorzystuje je za pomocą trzech kanałów na YouTube. I to wykorzystuje na tyle skutecznie, że przynosi mu to 315 000 dolarów per rok.

Ryan Higa

Nie wrzucał rzeczy zbyt często, za to kiedy już wrzucał, okazywały się być hitami. Długo jego kanał nigahiga był najczęściej subskrybowanym w historii YouTube`a. A wszystko zaczęło się od wideo ”How to be Gangster” (patrz wyżej), które zapewniło mu 2,6 miliona subskrybentów. Ryan Higa, swoją drogą student szkoły filmowej, zarabiał dzięki YouTube`owi 151 000 dolarów rocznie.

Phillip DeFranco

DeFranco lub PhillyD, lub sxephil vloguje o wszystkim – od polityki i zagrożeń współczesnego świata po popkulturę i plotki na temat celebrytów. Ten rozrzut tematów pozwala mu zarabiać aż 180 000 na rok.

Ray William Johnson

Młody komik, który stworzył internetowy show o nazwie ”Equals Three” (”=3”), który przysporzył mu niebywałej popularności. Jeszcze nigdy publika nie rosła tak szybko w historii YouTube`a, jak właśnie w przypadku Johnsona. Nie wiadomo, ile zarabia on na swoich wideo, ale podejrzewa się, że grubo ponad 300 000 dolarów rocznie.


podobne treści