newstablety

HP stawia na tablety

Wygląda na to, że HP nie ma zamiaru poprzestawać na 7-calowych tabletach. CEO firmy, Meg Whitman, stwierdziła w rozmowie z dziennikarzami, że HP zamierza od teraz w pełni skoncentrować się na rynku urządzeń mobilnych, odrzucając w cień tradycyjne komputery osobiste.

Nie muszę chyba nikomu przypominać, że pierwsze podejście HP do zawojowania rynku tabletów zakończyło się spektakularną klęską. Balon pękł jeszcze zanim zdążono go napompować, a HP TouchPad nie odniósł sukcesu adekwatnego do stopnia pokładanych w nim nadziei. Zupełnie inaczej ma być z najnowszym, 7-calowym tabletem firmy, HP Slate 7, który ma wypowiedzieć skuteczną wojnę święcącym ostatnio spore triumfy i notującym wspaniałe wyniki sprzedaży – Nexusowi 7 i Kindle Fire HD.

Przenosimy swoje środki z rynku PC-tów na rynek tabletów – oznajmiła Whitman na konferencji Morgan Stanley Technology, Media & Telecom. – Rynek bardzo szybko przestawił się na tablety i smartfony, a my musimy jakoś poradzić sobie z tą zmianą. (…) To wcale nie jest tak, że HP nie próbowało dokonać tego wcześniej – próbowało m.in. poprzez przejęcie Palma. Niestety, jak wiecie, poprzedni zarząd poprowadził firmę drogą donikąd.

Jaśniej już się chyba nie dało. Wszystko wskazuje na to, że HP Slate 7 nie będzie jedynym „androidowym” tabletem firmy, który pojawi się wkrótce w sklepach. Według najróżniejszych doniesień oraz sugestii przedstawicieli HP – jankesi powinni niebawem zaprezentować światu kolejne, najpewniej 10-calowe cacko z Androidem na pokładzie, które powinno nawiązać walkę z większością czołowych urządzeń na coraz mniej przyjaznym rynku tabletów (nawet pomimo przypuszczalnie średniej specyfikacji). Jeśli jednak nowe tablety HP będą zbliżone jakościowo do wspomnianego już Slate’a – przypuszczam, że druga próba zwojowania tegoż rynku skończy się dla firmy podobnie jak pierwsza. Czyli nie za dobrze.

Pożyjemy, zobaczymy.

Źródłem zdjęcia jest serwis Cnet.


podobne treści