fotoWiadomości promowane

H&M przeprasza za modelkę po Photoshopie

Dlaczego na wiszącym w Hamburgu plakacie H&M przedstawiającym pięknie opaloną modelkę Isabeli Fontana pojawił się pasek edycji znany z Photoshopa? Aby zwrócić uwagę na fakt, że modyfikacje, którym poddano zdjęcie, są widoczne gołym okiem.

Promowanie takiej brązowej skóry nie spodobało się w szczególności grupom walczącym z rakiem. Po fali krytyki, szwedzki koncern odzieżowy w czwartek przesłał AFP oświadczenie:

Przepraszamy wszystkich, który poczuli się oburzeni naszą ostatnią kampanią reklamująca stroje kąpielowe. Nie było naszym zamiarem propagowanie takiego a nie innego ideału urody ani nakłanianie niebezpiecznych zachowań, tylko pokazanie najnowszej kolekcji letniej. Wzięliśmy sobie do serca krytyczne uwagi i zamierzamy brać takie względy pod uwagę przy planowaniu kolejnych kampanii reklamowych.

Odziana w bikini H&M piękna Brazylijka zbulwersowała przeciwników opalania. W dzienniku ” Dagens Nyheter” ukazało się oświadczenie Szwedzkiego Towarzystwa Badań nad Rakiem:

Gigant odzieżowy wpaja – w szczególności młodym ludziom – ideał piękna prowadzący do śmierci. Co roku w Szwecji więcej osób umiera z powodu raka skóry niż ginie w wypadkach samochodowych. Większość zachorowań to skutek nadmiernego opalania. (…) Nieważne, czy modelka H&M opaliła się tak naprawdę, czy jej ciało podkoloryzowano w programie do edycji obrazu, wymowa zdjęcia jest taka sama: H&M mówi nam, że na plaży wypada być opalonym na brązowo. (…) Smutno nam, że musimy użyć takich słów, ale przez najnowszą kampanię reklamową H&M przyczyni się nie tylko do wzrostu obrotów w sklepach, ale i do wzrostu zgonów spowodowanych rakiem skóry.

Mocne! Nic dziwnego, że firma zdecydowała się przeprosić, a pewien dowcipniś postanowił upodobnić zdjęcie do zrzutu ekranu z otwartym Photoshopem:

All Models This Photoshopped Should Come With a Toolbar

[Newser, Imnotbogusky, Buzzfeed]


podobne treści