biznesinternet

Google Images stanie się przestrzenią reklamową

Przestrzeń reklamowa jest cenna. Zwłaszcza, jeśli prezentowane na niej reklamy mogą w łatwy sposób trafić do milionów potencjalnych klientów. Jak na przykład wyszukiwarka Google Images, która ma stać się jedną wielką przestrzenią reklamową.

Przynajmniej tak by to wyglądało, gdyby w rzeczywistości wdrożono pomysł opisany przez Google na swoim blogu. Mountain View chciałoby ułatwić wyszukiwanie produktów, które pojawiają się na zdjęciach. Specjalne algorytmy miałyby zajmować się wyszukiwaniem przedmiotów widocznych na zdjęciach, a sprzedawcy mieliby możliwość zaoferowania ich na sprzedaż. W rezultacie zdjęcie umieszczone w Google Images stawałoby się swego rodzaju reklamą.

„Załóżmy, że użytkownik na swoim komputerze czy urządzeniu mobilnym szuka pomysłów na urządzenie domowego biura i przechodzi do Google Images, aby znaleźć inspiracje. Może przeglądać obrazy, najechać na sponsorowaną reklamę z ceną i zobaczyć przedmioty wystawione na sprzedaż,” opisuje pomysł Surojit Chatterjee, wiceprezes Google ds. zarządzania produktem.

Nie jest to jednak scenariusz czysto hipotetyczny. Jak wynika z wpisu, Google testuje właśnie shoppable ads, bo tak nazwany został ten pomysł, na małej grupie użytkowników i reklamodawców, jednak docelowo wszyscy korzystający z wyszukiwarki obrazów Google oglądać będą takie reklamy. I to cale nie tylko w przypadku fotografii wnętrz. Pytanie tylko, czy nie zniechęci to użytkowników do korzystania z takiej wyszukiwarki.

podobne treści