news

GDC 2018: fotorealistyczny Unreal Engine

Podczas tegorocznego Game Developers Conference, Epic Games zaprezentowało ulepszenia przygotowane z myślą o ich silniku graficznym Unreal Engine. Trzeba przyznać, że robią wrażenie.

Najważniejsze zmiany dotyczą ray tracing, czyli techniki tzw. śledzenia promieni, co pozwala na generowanie fotorealistycznych obrazów. Możliwości nowych algorytmów zaprezentowano na przykładzie krótkiego filmu osadzonego w uniwersum Gwiezdnych Wojen, który możecie zobaczyć poniżej. Aż trudno uwierzyć, że jest to animacja.

Kolejne prezentacje dotyczyły technik animacji twarzy, stworzonych we współpracy z 3Lateral Tencent, Vicon oraz Cubic Motion. Na pierwszej z nich Andy Serkis podkłada ruchy i głos pod potwora rodem z koszmarów. Druga to Siren, czyli pokaz możliwości realistycznego animowania twarzy. Oba nagrania robią naprawdę duże wrażenie.

podobne treści