biznesnewssprzęt

FT: Apple bliskie przejęcia Beats Electronics

Wszystko wskazuje na to, że gigant z Cupertino jest coraz bliższy domknięcia jednej z potencjalnie najciekawszych transakcji tego roku. Znany, amerykański dziennik The Financial Times poinformował, iż Apple jest o krok od domknięcia zakupu giganta branży słuchawkowej, firmy Beats Electronics za 3,2 miliarda dolarów.

Przejęcie Beats ma być oczywiście swego bodźcem stymulującym procesor rozwoju muzycznych przedsięwzięć Apple, które zdają się powoli osuwać w cień coraz popularniejszych rozwiązań konkurencji. Niewykluczone, że sfinalizowanie transakcji przyczyni się też w jakiś sposób do przyspieszenia prac nad autorskim, darmowym serwisem streamingowym giganta z Cupertino, skrojonym na modłę takich usług jak choćby dominator tej branży rynku, szwedzki Spotify.

Ewentualne przejęcie Beats Electronics przez Cooka i spółkę będzie największym tego typu zakupem w całej historii firmy. Do tej pory, najdroższą fanaberią kolosa było kupno NeXt, za które zapłacono dobrych kilkanaście lat temu około 400 milionów dolarów. Jakkolwiek byśmy na to nie spojrzeli, trudno zestawić tę kwotę z sumami przytaczanymi przy tej okazji przez redakcję The Financial Times.

Tak olbrzymia, rzucająca się w oczy różnica w potencjalnych kwotach bierze się oczywiście z wielkości i szacowanej wartości Beats. Jak wiadomo, dotychczasowe przejęcia Apple dotyczyły zwykle niewielkich startupów bądź przedsiębiorstw, które nie zdążyły wypracować sobie silnej, globalnej marki. Beats Electronics stanowi już teraz ich niemal całkowite przeciwieństwo, jako firma będącą od dawna – zupełnie jak Apple – dużym graczem na rynku.

Co zatem z tego wyniknie z tego całego ambarasu? Na tą chwilę możemy właściwie tylko spekulować. Apple nie zwykło promować i sprzedawać urządzeń czy serwisów sygnowanych marką obcej firmy, co sugeruje, że dotychczasowe logo produktów Beats może zostać zastąpione osławionym symbolem nadgryzionego jabłka. Możliwe też, że – jak informują niektóre media – cała transakcja będzie dotyczyć przede wszystkim platformy marketingowej Topspin Media, na której przejęciu ma ponoć szczególnie zależeć kierownictwu giganta.

Według FT, wszystkiego powinniśmy dowiedzieć się już na przestrzeni przyszłego tygodnia.

Źródło: The Financial Times via Gizmodo.com / Źródło grafiki: Gizmodo.com


podobne treści