internet

Flickr: nowy wygląd i 1TB przestrzeni na zdjęcia

Marissa Mayer chyba rzeczywiście lubi wyzwania. A poprowadzenie Yahoo w przyszłość z pewnością jest wyzwaniem. Wczorajszy dzień powinien przejść do historii spółki nie tylko z powodu kupna serwisu Tumblr, ale także z powodu wprowadzenia całkowicie nowego interface’u Flickra.

W roku 2005 kanadyjski serwis Flickr został zakupiony przez Yahoo i czas jakby się dla niego zatrzymał. Oczywiście była migracja danych i nowe aplikacje mobilne, ale sam serwis wyglądał, mniej więcej, cały czas tak samo. Aż do wczoraj, kiedy to Yahoo zdecydowało się pokazać Flickra z zupełnie nowej strony.

Nowa szata graficzna serwisu kojarzyć się może trochę z tym, co wprowadził Instagram. Jednocześnie udało się osiągnąć coś niezwykłego, a mianowicie Flickr nadal działa jak Flickr.

Z serwisu zniknęły hektary pustej przestrzeni. Teraz, zamiast w formie miniatur, wyniki wyszukiwania oraz zdjęcia osób obserwowanych przez użytkownika prezentowane są jako strumień grafik, które wypełniają praktycznie całe okno przeglądarki. Na górze znajduje się minimalistyczny pasek nawigacji a po prawej stronie wyświetlane są grupy, sugestie znajomości i odnośnik do bloga. Wszystko wygląda naprawdę schludnie i na czasie.

Widok pojedynczego zdjęcia także doczekał się usprawnienia – teraz zajmuje ono tyle miejsca w przeglądarce, ile tylko się da. Wszystkie komentarze, opisy i tagi zostały przeniesione na dół. W nowej wersji interface’u zdjęcia domyślnie ładują się na czarnym tle przez co od razu otrzymujemy widok, jaki wcześniej wymagał kliknięcia w zdjęcie. Lightbox nie zniknął jednak całkowicie – wystarczy kliknąć w zdjęcie by otworzyło się w tym trybie, umożliwiając jednocześnie nawigację wewnątrz albumu danego użytkownika.

Pomimo ogromnych zmian wizualnych, jest to wciąż Flickr, wraz ze wszystkimi swoimi starymi funkcjonalnościami. Wraz z nową wersją interface’u użytkownicy otrzymali coś jeszcze. Tym czymś jest 1TB darmowej przestrzeni dyskowej na zdjęcia. Za 49,99 dolara rocznie Yahoo przestanie wyświetlać reklamy a za 499,99 dolara ilość miejsca na zdjęcia zostanie podwojona do 2 TB. Wygląda więc na to, ze ktoś w Yahoo doszedł do wniosku, że połączenie nowego wyglądu z ogromną przestrzenią dyskową powinno zaowocować przyciągnięciem większej ilości użytkowników do tej platformy. I prawdopodobnie taka taktyka okaże się skuteczna. Biorąc pod uwagę fakt, że Flickr ma w zanadrzu także bardzo dobre aplikacje mobilne, Yahoo może jeszcze powalczyć o dusze pasjonatów fotografii.


podobne treści