portale społecznościoweWiadomość główna

FB: Sprzedaj nam swój start-up albo cię zniszczymy

Kiedy w grę wchodzą miliardy, konkurencja staje się bardzo zacięta. Pół biedy, jeśli wyraża się ona polityką cenową, ale jak ocenić ultimatum „sprzedaj nam swój start-up albo będziemy będziemy zmuszeni z tobą konkurować”?

W przypadku Daltona Caldwella, dewelopera pracującego nad własną, facebookową platformą skupioną wokół aplikacji na iOS, konkurencja ze strony Menlo Park oznacza prawie pewną klęskę produktu.

Sprawa propozycji, którą złożyło wyższe kierownictwo Facebooka, została nagłośniona przez samego zainteresowanego, który wczoraj opublikował list otwarty do Marka Zuckerberga w tej sprawie. Wynika z niego, że sugestia by Caldwell sprzedał swój start-up padła na spotkaniu, które odbyło się w siedzibie Facebooka w połowie czerwca. Caldwell został na nie zaproszony ponieważ, jak wywnioskował z wcześniejszych rozmów z pracownikami Facebooka odpowiedzialnymi za kontakty z deweloperami, jego produkt wydał się im interesujący. Widocznie, pomyślał, wyżsi menadżerowie chcieliby wesprzeć w jakiś sposób jego aplikację.

Zamiast tego zasugerowano mu, że Facebook bardzo nie chciałby być zmuszony do konkurowania z „interesującym produktem” zbudowanym przez niego. A ponieważ uważają Caldwella za „miłego faceta o dobrej reputacji” chcieliby kupić jego firmę a jego zatrudnić przy tworzeniu Facebook App Center.

Facebookowi nie udało się jednak zastraszyć Caldwella, który nie dość, ze nie ma zamiaru niczego sprzedawać, to jeszcze ujawnia, że, zgodnie z jego stanem wiedzy, takie praktyki są powszechne w Facebooku:

„Wiem na pewno, że moje doświadczenie nie było odosobnionym przypadkiem. Kilku innych założycieli start-upów i pracowników Facebooka potwierdziło, że to co mnie spotkało zdarza się systematycznie. Twój zespół nie rozumie, że bycie „dobrym negocjatorem” nie oznacza grożenia, że zniszczy się czyjś business oparty na Twojej „otwartej platformie”. Znam bardzo dobrze taktykę negocjacji opartą na zastraszaniu. Poznałem ją przez lata doświadczeń w przemyśle muzycznym. Negocjacje w złej wierze są niedopuszczalne i nie chce mi się wierzyć, że Twoja firma upadła tak nisko.”

Cały list możecie przeczytać na blogu Daltona Caldwella.

[Dalton Caldwell via Business Insider]


podobne treści