biznes

Facebook zamawia własne programy telewizyjne

Facebook nie jest firmą medialną. A przynajmniej tak twierdzi Mark Zuckerberg. Trzeba jednak przyznać, że jak na firmę nie zajmującą się mediami, bardzo dużo zajmuje się mediami. Na przykład zamawia własne programy.

Tak przynajmniej twierdzi agencja Reutera, która podała, że sieć społecznościowa podpisała już umowy z kilkoma koncernami medialnymi, na mocy których te drugie będą tworzyły treści dla Facebooka. Umowy mają dotyczyć stworzenia serii krótkich filmów.

Według źródeł agencji, powstaną dwa rodzaje programów. Jedne będą trwały maksymalnie 30 minut i będą należeć do Facebooka. Pozostałe to serie klipów trwających od 5 do 10 minut, do których prawa pozostaną w koncernach medialnych. Serwis pobierze prowizję w wysokości 45 procent od dochodów przez nie wygenerowanych.

Facebook ma płacić do 250 tysięcy dolarów za dłuższe programy i do 35 tysięcy za realizację krótszych klipów. Umowy z siecią społecznościową miały już podpisać BuzzFeed, Vox Media, Group Nine Media oraz ATTN.

Facebook najwyraźniej zamierza powalczyć o pieniądze reklamodawców, którzy zwykle reklamują swoje produkty w telewizji. Niedawno przedstawiciele firmy narzekali, że kończy im się miejsce do wyświetlania reklam w newsfeedzie, dlatego eksperymenty z nowymi formatami reklamowymi nie powinny być zaskoczeniem.

Zdjęcie: Flickr/mkhmarketing


podobne treści