portale społecznościowe

Facebook wprowadzi przycisk „Chcę to”?

Programista Tom Waddington znalazł w facebookowym SDK ukrytą wtyczkę „Want”. Czyżby oprócz „Lubię to!” serwis zamierzał oferować inny sposób okazania aprobaty tudzież chęci posiadania? Czy chce podkopać pozycję hitu ostatnich miesięcy, czyli serwisu Pinterest?

Tag w XFBML <fb:wants> prowadzi na razie do strony „błąd”, jakby funkcja nie była aktywna, ale przycisk istnieje w kodzie. Najwyraźniej Facebook rozważa umożliwienie użytkownikom otagowanie w Sieci znalezisk, które chcieliby mieć. Nic dziwnego, skoro popularność zdobywają serwisy, których funkcjonalność ogranicza się właściwie do tworzenia list i galerii rzeczy podobających się użytkownikom. Nie zawsze takich, na które ich stać, ale zazwyczaj takich, o których mogą pomarzyć.

Wtyczka działałaby, jeśli chcielibyśmy oznaczyć elementy strony określone w Open Graph jako produkty. Lista pożądanych przedmiotów umożliwiłaby Facebookowi zbieranie większej ilości informacji o naszych preferencjach i rodzajach towarów, którymi moglibyśmy być zainteresowani. Administratorzy zewnętrznych stron, w szczególności sklepów, mogliby korzystać z plugina bez konieczności pisania własnych aplikacji. A reklamodawcy byliby bardzo zainteresowani informacjami na temat tego, co „chcemy”, a nie tylko „lubimy”.

Może być jednak też tak, że to jedna z funkcjonalności, którą kierownictwo Facebooka bierze pod uwagę, ale opcja nigdy nie pojawi się na portalu. Serwis „Inside Facebook”, podaje, że otrzymał odpowiedź przedstawicieli Facebooka na ten temat: „Zawsze testujemy nowe funkcjonalności na naszej platformie, co nie znaczy, że obecnie mamy coś nowego do ogłoszenia”.

Czy portalowi przydałby się nowy przycisk? Na pewno! A użytkownikom? [Tom Waddington, Inside Facebook]

podobne treści