internetportale społecznościowe

Facebook uruchamia narzędzie do walki z fałszywymi wiadomościami we Francji

Były już Niemcy, teraz czas na Francję. Facebook uruchomił dziś narzędzie do walki z tzw. „fake news” nad Sekwaną. Sieć społecznościowa nie ukrywa, że ma to związek ze zbliżającymi się w tym kraju wyborami prezydenckimi.

Francuscy użytkownicy będą mieli od teraz możliwość możliwość zgłoszenia informacji, co do prawdziwości której mają wątpliwość. Zostanie ona następnie przeanalizowana przez partnerów medialnych Facebooka, którymi we francuskiej wersji programu będą Agence France-Presse, BFM-TV, Le Monde, Franceinfo, France Médias Monde, L’Express, Libération, oraz 20 Minutes. Jeśli co najmniej dwie z tych organizacji uznają, że rzeczywiście jest ona podejrzana, zostanie ona oznaczona jako właśnie taka. Kiedy użytkownik będzie chciał udostępnić oflagowaną w taki sposób wiadomość, na jego ekranie pojawi się ostrzeżenie, że została ona oceniona jako mało wiarygodna.

Dodatkowo Facebook ogłosił także, że włączy się w inicjatywę CrossCheck, projekt opracowywany przez Google Media Lab. CrossCheck to przygotowywana platforma współpracująca z kilkunastoma redakcjami, na której internauci będą mogli poprosić o sprawdzenie prawdziwości artykułu, zdjęcia, filmu wideo czy komentarza. Wszystkie takie pytania mają być dostępne na jednej stronie internetowej, która oficjalnie ma ruszyć 27 lutego.

Pisząc o przystąpieniu do projektu, Le Monde określiło go jako „eksperyment”, którego pierwsze efekty będzie można zaobserwować już za dwa miesiące. Właśnie na kwiecień zaplanowano pierwszą turę wyborów prezydenckich we Francji, podczas gdy druga tura odbędzie się w maju.

Zdjęcie: Flickr/Poster Boy NYC


podobne treści