biznes

Facebook TV zadebiutuje w sierpniu?

O planach Facebooka związanych z własnymi programami telewizyjnymi słyszymy już od dłuższego czasu. Wygląda jednak na to, że premiera nowej usługi Facebooka zbliża się wielkimi krokami.

Przynajmniej jeśli wierzyć anonimowym źródłom agencji Bloomberg, według których miałaby mieć ona miejsce w połowie sierpnia.

Pierwsze programy Facebooka mają być stosunkowo niedrogimi i krótkimi produkcjami, mającymi od pięciu do dziesięciu minut, które przygotowywane są przez licznych partnerów Facebooka. W niedalekiej przyszłości jednak największa sieć społecznościowa świata planuje też wypuszczać dłuższe formaty. Jeśli chodzi o zyski, to 45% wpływów generowanych przez programy ma trafiać do Facebooka, pozostała część na konto jego partnerów. Wśród nich znajdują się takie koncerny medialne jak Group Nine Media, BuzzFeed, ATTN czy Vox Media.

Własne programy mają pozwolić Facebookowi konkurować z Netfliksem czy HBO. Oczywiście nie stanie się to od razu, ale jeśli pomysł się przyjmie, dwa miliardy użytkowników Facebooka będą czynnikiem, który pozwoli serwisowi szybko prześcignąć konkurencję.

Zdjęcie: Flickr/Scott Beale


podobne treści