portale społecznościowe

Facebook traci najmłodszych użytkowników

Facebook ma problemy. I nie chodzi tylko o problemy wizerunkowe związane z prywatnością użytkowników. Za nimi idzie bowiem masowe odchodzenie użytkowników z sieci społecznościowej.

Potwierdza to raport Pew Research Center, które w pierwszych tygodniach czerwca tego roku przeprowadziło badanie amerykańskich użytkowników Facebooka. Jak się okazuje, w ciągu ubiegłego roku aż 42 procent osiemnastolatków w USA zrobiło sobie przerwę od Facebooka, która trwała kilka tygodni albo dłużej. Aż 25 procent ankietowanych usunęło aplikację mobilną sieci społecznościowej ze swojego smartphone’a.

Podobny trend widać też w innych grupach wiekowych. Aplikację mobilną usunęło 44 procent ankietowanych w przedziale wiekowym od 18 do 29 lat, 20 procent ankietowanych w grupie wiekowej 50-64 lat oraz 12 procent osób w wieku powyżej 65 lat. W ciągu ostatniego roku aż połowa ankietowanych zmieniła też swoje ustawienia prywatności.

W Polsce widać podobny trend. W lipcu opublikowano badania dotyczące rodzimych użytkowników Facebooka, z których wynikało, że co prawda osoby powyżej 40 roku życia zakładają konta w sieci społecznościowej, ale młodsze z niej uciekają. W ciągu roku Facebook w Polsce stracił aż 18 procent użytkowników w grupie 13-17 lat, czyli około 300 tysięcy osób.

Oba badania przeprowadzone były w czasie, gdy media informowały o skandalu wokół Cambridge Analytica i obawach związanych z prywatnością użytkowników. Na pewno miało to wpływ na działania przez nich podejmowane, ale na razie trudno stwierdzić, jaki będzie on w dłuższej perspektywie.

Zdjęcie: Flickr/acidpix

podobne treści