portale społecznościowe

Facebook testuje nowy sposób walki z fake news

Facebook dwoi się i troi, by pokazać, jak gorliwie walczy z tzw. „fake news”. Niedawno sieć społecznościowa wdrożyła funkcje pozwalające raportować i flagować takie informacje. Teraz Facebook zamierza zająć się edytowaniem opisów udostępnianych linków.

Dzięki możliwości edycji tych elementów można obecnie przyciągnąć więcej użytkowników, można też wprowadzać w błąd. Jak podaje The Next Web powołując się na anonimowe źródła, Facebook testuje funkcję, która ma uniemożliwić edycję wybranych elementów udostępnianych linków. Administratorzy stron nie będą mogli wprowadzać zmian w nagłówku, zdjęciu otwierającym czy w opisach udostępnianych linków.

Będzie to już kolejne, po możliwości ich flagowania, narzędzie do walki z tzw. „fake news”. Na razie nie wiadomo, kiedy testowane funkcje mają zostać wdrożone w serwisie.

Zdjęcie: Flickr/n_bhupinder


podobne treści