portale społecznościoweWiadomość główna

Facebook: Sponsorowane wyniki wyszukiwania i nowy wygląd wiadomości

Zmiany, zmiany, zmiany. Zuckerberg od lat utrzymuje Facebooka w permanentnej wersji beta, co ma swoje dobre i złe strony. Najnowsza partia zmian dotyczyć będzie okna wiadomości oraz sponsorowanych wyników wyszukiwania.

Nowy wygląd okna wiadomości pozwalać ma na wygodne korzystanie z poczty @facebook.com, wiadomości i chatu w jednym miejscu. Co jest akurat dobrą wiadomością. Dodatkowo Facebook wprowadzi skróty klawiaturowe, co również jest przydatną funkcjonalnością. Na razie nie wiadomo jakie konkretnie funkcjonalności kryć się będą pod skrótami. No może poza tym, że listę skrótów klawiaturowych wywoływać się będzie na Alt+Q (Ctrl+Q dla Maców) Skromna liczba użytkowników portali społecznościowego ma dostęp do nowego interface’u wiadomości już od wczoraj, w ciągu najbliższych tygodniu update zostanie wprowadzony na całym świecie.

Dobrymi wiadomościami Zuckerberg chwali się w newsroomie Facebooka. O tych niezbyt przyjemnych dla użytkowników dowiadywać musimy się z innych źródeł. Jak wynika z maila, który został rozesłany przez piarowców Facebooka do niektórych agencji reklamowych, a do którego dotarł TechCrunch, portal społecznościowy uruchomił wczoraj sponsorowane wyniki wyszukiwania. Rzućmy na niego okiem:

“Dzisiaj uruchomiliśmy sponsorowane wyniki wyszukiwania i chcielibyśmy podzielić się z Wami szczegółami produktu. Codziennie wiele osób na Facebooku używa naszej wyszukiwarki by znaleźć ludzi, miejsca i rzeczy. Chcielibyśmy im pomóc w znajdowaniu ważnych dla nich produktów, marek i usług. Sponsorowane wyniki wyszukiwania dają markom możliwość wykupienia reklam w wynikach wyszukiwania co przełoży się na większą świadomość użytkowników i ruch dla państwa aplikacji, strony czy miejsca. Sponsorowane wyniki oferują:

1. Zwiększoną dystrybucję państwa wiadomości, umieszczenie jej w jednej z najczęściej używanych funkcjonalności Facebooka.

2. Możliwość skierowania przekazu do grupy docelowej, która poszukuje twojej marki, dzięki pojawieniu się pomiędzy pokrewnymi aplikacjami, stronami i miejscami.

3. Elastyczność w dopasowaniu docelowego landing page, na przykład konkretna zakładka na państwa stronie.

Przy pomocy tego produktu nie będzie możliwości przekierowania poza Facebooka, będzie można przekierować na konkretną stronę, zakładkę czy do aplikacji.

Sponsorowane wyniki będą dostępne w Power Editor dziś, w późniejszych godzinach.”

W porównaniu do rozwiązania, które było testowane wcześniej, reklamy w wynikach wyszukiwania są teraz jasno oddzielone od normalnych wyników. Można też (podobno) ukryć konkretną reklamę. Nie zmienia to faktu, że to reklamy są na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania.

Niestety dla Facebooka, sponsorowane wyniki wyszukiwania nadal mogą być dużo mniej przydatne dla reklamodawców niż analogiczna usługa Google. Zazwyczaj jeśli już wyszukuje się czegoś przez Facebooka to jest to bardzo konkretna osoba, wydarzenie lub firma. Mało prawdopodobne, że poprzez wyświetlenie sponsorowanego wyniku uda się odwrócić uwagę użytkownika od tego czego szuka. Nawet jeśli reklama będzie na szycie wyników. W kwestii poszukiwania produktów i usług Google nadal będzie miało przewagę. Co nie znaczy, że nie można próbować z nimi konkurować.

[Facebook via The Verge, TechCrunch]

podobne treści