aplikacjeportale społecznościowe

Facebook rozwija sekcję wideo. Na razie dla aplikacji na iOS

Facebook już teraz jest największą siecią społecznościową na świecie, ale najwyraźniej zapragnął być także konkurencją dla YouTube. W tym celu Zuckerberg i spółka rozpoczął testy kolejnych funkcji, które mają zachęcić użytkowników do publikowania i oglądania materiałów wideo w serwisie.

Do publikacji na Facebooku ma zachęcić twórców przede wszystkim udział w zyskach z reklam wyświetlanych razem z nagraniami. Dodatkowo do ich dyspozycji Facebook oddał nowe, ulepszone narzędzia mające ułatwić publikowanie filmów, a także zarządzenie już udostępnionymi materiałami. Jakiś czas temu firma wprowadziła też wsparcie dla filmów 360 stopni, które mają być atrakcyjniejsze dla widza.

Teraz Facebook postanowił skupić się na aplikacji mobilnej, która ma być równie atrakcyjna, co aplikacja YouTube. Dlatego firma rozpoczęła testy nowej sekcji aplikacji przeznaczonej wyłącznie dla filmów. Testy rozpoczęły się od aplikacji dla iOS, w której zakładka z nową funkcjonalnością pojawiła się na dolnym pasku, w miejscu, w którym wcześniej znajdował się skrót do Messengera. Po jej otwarciu mamy dostęp do filmów opublikowanych na Facebooku, bez postów czy zdjęć opublikowanych przez znajomych. Ma to ułatwić nawigację i wyszukiwanie nowych nagrań co ma przełożyć się na liczbę wyświetleń.

Facebook wprowadził także możliwość oglądania nagrań w małym oknie, czyli coś, co od dłuższego czasu dostępne jest w aplikacji YouTube. Dzięki temu można jednocześnie przeglądać oś czasu i mieć podgląd interesującego nas nagrania. Wśród testowanych funkcjonalności pojawiła się także możliwość zapisania filmów, które chcielibyśmy obejrzeć ponownie.

Na razie testy prowadzone są tylko w aplikacji dla iOS ale Facebook planuje w ciągu miesiąca rozpocząć też analogiczne testy w swojej aplikacji dla Androida.


podobne treści