biznesnewsportale społecznościowe

Facebook rozpoczyna światowe testy reklam w Messengerze

Reklamy na Facebooku są czymś, do czego zdążyliśmy przywyknąć. Nie inaczej jest w przypadku innych produktów powstających w Menlo Park, choć Messenger był do tej pory swego rodzaju wyjątkiem. Ale już niebawem ma się to zmienić – Facebook rozpoczyna ogólnoświatowe testy reklam w swoim komunikatorze.

Po „obiecujących wynikach testów w Australii i Tajlandii”, Facebook zamierza rozpocząć ogólnoświatowe testy reklam w Messengerze. Będą się one pojawiały pomiędzy kolejnymi konwersacjami i tam też miejsce będą mogły wykupić zainteresowane przedsiębiorstwa.

Umiejscowienie reklam będzie zależało od liczby konwersacji, fizycznych rozmiarów ekranu smartphone’a oraz jego rozdzielczości. Od przyszłego miesiąca zakup reklam w Messengerze będzie stopniowo oferowany klientom z całego świata, jeszcze w lipcu taką możliwość otrzymają wybrani reklamodawcy. Miejsce reklamowe można będzie kupić za pomocą Ads Managera lub Power Editora.

Mechanizm dopasowywania reklam w Messengerze będzie działał identycznie, jak w przypadku Facebooka, a treść wyświetlanych reklam będzie zależała od tego, co zostanie napisane w komunikatorze. Co oznacza, że Messenger będzie najprawdopodobniej na bieżąco analizował treść naszych konwersacji i serwował odpowiednie reklamy.

Stan Chudnovsky, szef Messengera, stwierdził, że czas, jaki zajmą globalne testy, zależy od tego, jak reklamy zostaną przyjęte przez użytkowników:

„Zaczniemy powoli,” stwierdził w rozmowie z serwisem Venturebeat. „Nie wiemy jeszcze kiedy dokładnie zobaczy je statystyczny użytkownik ponieważ decyzja [powszechnym ich wprowadzeniu] podjęta zostanie na podstawie danych i opinii użytkowników.”


podobne treści