aplikacjeportale społecznościowe

Facebook nakłania pracowników do przesiadki na Androida

Nie jest to jednak decyzja podyktowana nagłym napadem miłości do mobilnego systemu operacyjnego ze stajni Google. Wynika ona raczej chęci bycia bliżej użytkowników.

Decyzję taką podjął Chris Cox, dyrektor ds. produktów Facebooka. Jest to kolejny w ciągu ostatnich dwóch tygodni krok, który ma sprawić, że pracownicy sieci społecznościowej będą bliżej użytkowników serwisu. Pierwszym z nich było wprowadzenie „wtorki 2G” czyli specjalnego dnia, w którym pracownicy przez godzinę mają korzystać z mobilnej wersji Facebooka w taki sposób, w jaki korzystają z niej użytkownicy w krajach rozwijających się, ze szczególnym uwzględnieniem Indii, bardzo ważnego dla sieci społecznościowej rynku.

Z podobnych względów pracownicy Facebooka zachęcani teraz będą do przesiadki na Androida – urządzenia Apple, bardzo popularne w USA czy we Wielkiej Brytanii, stanowią bowiem wyraźną mniejszość wśród wszystkich urządzeń mobilnych na świecie. Według statystyk aż 82,8% urządzeń pracuje pod kontrolą Androida. Tak jak w przypadku „wtorków 2G”, Cox ma nadzieję, że przesiadka pracowników na system mobilny Google przełoży się na poprawę jakości aplikacji Facebooka dla tego systemu. W końcu sami mają korzystać z niego na tej platformie i zgłaszać wyłapane błędy.

Nie stanie się to jednak od razu. W końcu stworzenie aplikacji, która będzie działała dobrze na tysiącach różnych urządzeń z Androidem nie jest zadaniem łatwym. Ale Cox zdaje się tym nie zrażać:

„To, co staramy się osiągnąć, to budowa specyficznej empatii wewnątrz naszej firmy i prawdziwe przyswojenie sobie faktu, że ludzie, dla których pracujemy, są coraz mniej podobni do nas.”

Zdjęcie: Flickr/Ksayer1


podobne treści