biznesinternetportale społecznościowe

Facebook ma już ponad 1,6 miliarda użytkowników

Facebook pochwalił się wynikami finansowymi za ubiegły kwartał. Okazały się one znacznie lepsze, niż wcześniej przewidywano.

Dla największej sieci społecznościowej świata początek roku 2016 wypadł dużo lepiej, niż można się było tego spodziewać. W ciągu ostatnich trzech miesięcy Facebook zdobył na całym świecie 60 milionów nowych użytkowników. Ale nie ta informacja była najważniejsza podczas prezentacji wyników finansowych – najważniejsza informacją były zyski z reklam, które w ciągu ostatnich trzech miesięcy przekroczyły 5 miliardów dolarów. Jest to wzrost aż o 57 procent w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej.

Takie wyniki Facebook zawdzięcza przede wszystkim aplikacji mobilnej oraz wprowadzonej natywnej obsłudze wideo. Według danych sieci społecznościowej, za pośrednictwem urządzeń mobilnych korzysta z Facebooka już 91 procent wszystkich kont i to właśnie wyświetlanie reklam mobilnych generuje największe zyski z reklam. Możliwość bezpośredniego odtwarzania filmów z Facebooka przyciągnęła zaś nowe formaty komercyjne, z których coraz chętniej korzystają reklamodawcy.

Jednocześnie z prezentacją wyników finansowych, Mark Zuckerberg zdradził też kilka swoich pomysłów na przyszłość. Nie trudno zauważyć, że nie tylko wykraczają one poza obszar zainteresowania Facebooka, ale najprawdopodobniej wykraczają one też poza zasięg ludzkich możliwości.

„Choć pomoc w łączeniu świata zawsze będzie najważniejszą rzeczą, którą będę się zajmował, są jeszcze inne globalne wyzwania, w rozwiązanie których czuję się zobowiązany włączyć,” napisał Zuckerberg. „Jest wśród nich wyleczenie wszystkich chorób do końca tego wieku, ulepszenie naszego szkolnictwa w taki sposób, by był dostosowany do możliwości każdego ucznia czy ochrona naszego środowiska przed zmianami klimatu.”

Zaiste szczytne cele, do których warto dążyć, ale trudno spodziewać się, że kiedykolwiek zostaną zrealizowane w pełni. W międzyczasie Zuckerberg zamierza też skonsolidować akcje Facebooka by zachować kontrolę nad siecią społecznościową.

Zdjęcie: Flickr/clasesdeperiodismo


podobne treści