biznesportale społecznościoweWiadomość główna

Facebook kupuje kradzione hasła

Podczas konferencji, która odbyła się w Lizbonie w ubiegłym tygodniu, szef bezpieczeństwa Facebooka, Alex Stamos, przyznał, że sieć społecznościowa kupuje na czarnym rynku kradzione hasła. Wszystko po to, by poprawić bezpieczeństwo użytkowników.

Idea przyświecająca Facebookowi jest dość prosta – pozyskane hasła porównywane są z hasłami użytkowników w poszukiwaniu tych, które się powtarzają. Jeśli użytkownik wykorzystał to samo hasło w kilku usługach, to przynajmniej Facebook będzie mógł powiadomić użytkownika, że powinien on jak najszybciej zmienić hasło do sieci społecznościowej. Praktyczna aplikacja tego pomysłu już taka prosta nie jest – według Stamosa wykonanie takiego porównania jest „mocno obciążające obliczeniowo”, ale warto to robić, ponieważ dzięki temu udało się już powiadomić „dziesiątki milionów użytkowników” o tym, że korzystają z niebezpiecznych haseł.

O tym, że zespół bezpieczeństwa Facebooka stosuje takie metody wiadomo już od jakiegoś czasu. Jak przypomina Sophos’s Naked Security, już w 2013 roku, po wycieku danych z Adobe, sieć społecznościowa wykorzystała ujawnione dane do tego, by sprawdzić, czy jej użytkownicy wykorzystują te same hasła w kilku miejscach. Nową informacją jest jednak przyznanie, że Facebook, w ramach swoich procedur bezpieczeństwa, kupuje kradzione hasła na czarnym rynku.

I tutaj zaczyna się swego rodzaju problem – o ile nie da się zaprzeczyć, że z punktu widzenia Facebooka taka praktyka przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa jego użytkowników, to jednocześnie sieć społecznościowa, bądź co bądź, przyznała, że płaci przestępcom, co nie pomaga w zwalczaniu cyberprzestępczości. Mało tego, przez samą swoją wielkość oraz budżet, jaki może na ten cel przeznaczyć, musi być jednym z ważniejszych graczy na czarnym rynku haseł, co niewątpliwie zachęca przestępców do kolejnych włamań i przyczynia się tym samym do obniżenia bezpieczeństwa użytkowników innych usług.

Zdjęcie: Flickr/clasesdeperiodismo


podobne treści


Logotomia.com.pl – Tworzymy grafikę użytkową dla firm i organizacji, wydarzeń i produktów.>>>



BrowarPerun.pl – Nowy browar rzemieślniczy!


Kolorydnia.pl – Blog kobiecy – kultura, rozrywka, fitness, lifestyle.