aplikacjeportale społecznościowesmartfony

Facebook Home

Od dłuższego już czasu Facebook stara się znaleźć sposób na to, by zarobić jak najwięcej pieniędzy na użytkownikach mobilnych. Czy rozwiązaniem tego problemu będzie Facebook Home?

Zaprezentowany wczoraj Facebook Home to launcher, który po zainstalowaniu zastępuje tradycyjny ekran blokady Androida. W jego miejsce pojawia się jego alternatywa zintegrowana z Facebookiem. Aplikacja wprowadza nowy ekran interaktywny, który skupiony jest wokół naszych działań w sieci społecznościowej – Cover Feed.

W przypadku nakładki Facebooka zrezygnowano z klasycznego pulpitu Androida – Facebook Home przewraca system operacyjny Google do góry nogami, spychając w cień wszystkie inne aplikacje. Teraz najważniejsze są funkcje społecznościowe i integracja z Facebookiem. Czytując Zuckerberga – Facebook Home obraca się „wokół ludzi a nie wokół aplikacji”. A ponieważ użytkownik nie ma dostępu do menu Androida, wszystkie funkcjonalności dostępne muszą być z poziomu nakładki.

W Facebook Home niezwykle ważną rolę odgrywa Cover Feed. Jego odświeżanie odbywa się w czasie rzeczywistym, więc w każdej chwili użytkownikowi prezentowane są najnowsze zmiany statusów, zdjęcia czy aktywność znajomych na Facebooku. Już z tego poziomu użytkownik może wchodzić serwować znajomym „like’i” czy pisać komentarze. Ale nie tylko – z tego poziomu użytkownik Facebook Home może także wywołać menu z aplikacjami Androida, które można później umieścić w podręcznym App Launcher.

Ponieważ nowe dziecko Facebooka kładzie nacisk na komunikację wewnątrz sieci społecznościowej, w każdej chwili możemy wywołać Facebook Messengera. I tutaj mała niespodzianka czyli powiadomienia w postaci „główek” naszych znajomych o nazwie Chat Heads. W chwili gdy dany użytkownik napisze do nas wiadomość, odpowiednia Chat Head (które, swoją drogą wyglądają jak żywcem wyjęte z G+) pojawi się na ekranie.

Facebook Home zadebiutuje 12 kwietnia w Google Play ale nie każdy będzie mógł wypróbować nową nakładkę Facebooka. Według oficjalnej informacji będzie ona dedykowana dla użytkowników HTC One, HTC One X, Samsunga Galaxy S III, Samsunga Galaxy S 4 i Samsunga Galaxy Note II. No i oczywiście HTC First ale tam Facebook Home będzie instalowane już w fabryce. Na tabletach ma zadebiutować w ciągu kilku miesięcy.

To właściwie tyle w temacie tego co użytkownicy otrzymają od Facebooka. Co wprowadzenie Facebook Home oznacza dla sieci społecznościowej?

Przede wszystkim jest to dobrze zaplanowany ruch, który ma na celu jeszcze większe możliwości pozyskiwania danych od użytkowników i wyświetlania na ich podstawie reklam. Nie znajdziecie tego w informacji prasowej, ale Zuckerberg potwierdził, że nawet w Cover Feed wyświetlane będą reklamy. Może nie od razu, ale już zapowiedziano, że będą się tam pojawiać.


podobne treści