internetnewsWiadomość główna

Facebook chce wykorzystywać nasze dane do sprzedaży reklam poza Facebookiem

Facebook od dawna żyje z reklam, ale wygląda na to, że serwis społecznościowy zamierza skupić się na nich jeszcze bardziej niż do tej pory. Jak donosi Re/code, sieć społecznościowa przygotowuje się do sprzedaży reklam również w innych stronach internetowych.

Według serwisu, sieć społecznościowa zamierza „pozwolić reklamodawcom kupować reklamy za pośrednictwem Facebooka na stronach, które nie są własnością Facebooka”. Na razie szczegóły nie są znane, ale wiadomo, że do targetowania treści reklamowych wykorzystywane będą dane na temat  użytkowników znajdujące się w posiadaniu sieci społecznościowej. Wiadomo także, że system zagospodaruje też platformę Atlas, którą Facebook kupił od Microsoftu w ubiegłym roku w celu mierzenia efektywności reklam, zarówno wewnątrz, jak i poza siecią społecznościową.

Facebook zapewnia, że reklamodawcy nie będą mieli dostępu do danych użytkowników – dla nich będziemy anonimowymi grupami klientów, które „lubią” różne produkty i usługi. Pomimo tego świadomość, że dane zebrane na Facebooku zostaną wykorzystane do wyświetlania reklam poza nim jest trochę niepokojąca. Ale z drugiej strony jest to też kolejny logiczny krok w rozwoju biznesu Zuckerberga i spółki.

Tak czy inaczej wygląda na to, że Facebook niebawem już wprost rzuci wyzwanie Google – posiadając dane na temat upodobań ponad miliarda użytkowników będzie mógł bardzo dokładnie określić jaką treść reklamową wyświetlić konkretnej osobie. Choć system jeszcze nie wystartował, już teraz duże firmy reklamowe, takie jak na przykład Omnicom, zapowiadają, że będą z niego korzystały.

Zdjęcie: Flickr/Ksayer1


podobne treści