biznesportale społecznościowe

Facebook chce sprawdzać czy klienci docierają do sklepów reklamujących się w sieci społecznościowej

Facebook chciałby wykazać się przed reklamodawcami i pokazać im, że reklamy, jakie wykupywane są przez nich w sieci społecznościowej, rzeczywiście przekładają się na zwiększenie obrotów. Dlatego Zuckerberg i spółka zamierzają wykorzystać możliwości lokalizacyjne smartphone’ów z zainstalowaną aplikacją Facebooka i sprawdzać czy po zobaczeniu reklamy danego sklepu, użytkownik rzeczywiście go odwiedził.

Nowa funkcja “rozpoznawalności lokalnej” pozwala reklamodawcom na dodanie informacji na temat lokalizacji sklepu, godzin pracy czy wskazówek dotyczących dojazdu. W połączeniu z danymi zbieranymi przez urządzenia mobilne zbieranymi dzięki Facebook Offline Conversions API, pozwoli to dopasować wizyty w fizycznym sklepie do osób, którym zostały wyświetlone reklamy. Reklamodawcy nie będą oczywiście otrzymywać szczegółowych danych osobowych, ale za to otrzymają aktualizowane w czasie rzeczywistym dane na temat ilości osób, które po obejrzeniu reklamy postanowiły odwiedzić dany sklep.

Nowa funkcjonalność ma być stopniowo wdrażana w ciągu kolejnych kilku miesięcy, ale już teraz przeprowadzono pewne testy. Przykładowo francuska sieć E.Leclerc, stosując ten mechanizm, dotarła na Facebooku do 1,5 miliona klientów zamieszkałych w odległości 10 kilometrów od wybranych  supermarketów. Okazało się, że 12 procent osób, których zainteresowała reklama odwiedziło w ciągu tygodnia sklepy sieci.

Facebook nie jest pierwszym technologicznym gigantem, który eksperymentuje z tego typu funkcjonalnościami. Już w 2014 roku podobną usługę zaproponowało Google.

Zdjęcie: Flickr/clasesdeperiodismo


podobne treści


Logotomia.com.pl – Tworzymy grafikę użytkową dla firm i organizacji, wydarzeń i produktów.>>>



BrowarPerun.pl – Nowy browar rzemieślniczy!


Kolorydnia.pl – Blog kobiecy – kultura, rozrywka, fitness, lifestyle.