newsportale społecznościowe

Facebook będzie ręcznie zatwierdzał niektóre reklamy

Kiedy Facebook jakiś czas temu poinformował, że zatrudni tysiąc osób, których zadaniem będzie ręczne przeglądanie reklam, nie do końca wiadomo było, o co chodzi. Teraz Facebook poinformował reklamodawców, że wspomniana wyżej ręczna moderacja dotyczyć będzie tylko kilku tematów.

Należą do nich polityka, religia, kwestie etniczne oraz społeczne. Dodatkowa armia ludzi ma ręcznie zatwierdzać każdą z reklam, których wyświetlanie miałoby być dobierane właśnie według tych kryteriów. Facebook chce w ten sposób uniknąć wcześniejszych wpadek z reklamami, które zautomatyzowany system publikował czasem pod treściami, do których niekoniecznie pasowały albo wywoływały kontrowersje. W związku ze zmianami, sieć społecznościowa ostrzega, że reklamodawcy mogą odczuć opóźnienia w publikowaniu reklam opartych na wyżej wymienionych kryteriach.

Wprowadzenie ręcznej moderacji niektórych reklam na Facebooku nie jest niespodziewanym krokiem ze strony Zuckerberga i spółki. Zwłaszcza w świetle dyskusji na temat tzw. fake news, jakie toczą się obecnie w USA. Drugą stroną medalu jest pewna uznaniowość, która w podobnych sytuacjach jest nieunikniona i może prowadzić do bezpodstawnego blokowania niektórych reklam przez pracowników Facebooka.

Zdjęcie: Flickr/mkhmarketing


podobne treści