biznesportale społecznościowe

Facebook: 1,32 miliarda użytkowników, 30% z nich korzysta tylko z aplikacji mobilnych

Druga połowa lipca to czas na pochwalenie się wynikami finansowymi za ubiegły kwartał. Nie inaczej jest w przypadku Facebooka, który wczoraj pozytywnie zaskoczył inwestorów – największa sieć społecznościowa świata generuje coraz więcej zysków, szczególnie w segmencie mobilnym.

W drugim kwartale tego roku Facebook zanotował przychody rzędu 2,91 miliarda dolarów, co przełożyło się na zysk netto wynoszący 791 milionów dolarów. Dla porównania w tym samym okresie ubiegłego roku liczby te wynosiły odpowiednio 1,81 miliarda i 333 milionów dolarów.

Co ciekawe 62 procent przychodów Facebooka pochodzi z reklam wyświetlanych na platformach mobilnych. Wygląda na to, że zmiany wprowadzone w aplikacjach mobilnych się opłaciły – jeszcze rok temu przychód z reklam mobilnych stanowił jedynie 30 procent całego przychodu Facebooka.

Przy okazji prezentacji kwartalnych wyników finansowych, Facebook pochwalił się także ilością użytkowników. Według podanych przez spółkę danych każdego miesiąca z sieci społecznościowej korzysta średnio 1,32 miliarda osób. Jedna trzecia z nich korzysta z portalu jedynie za pomocą aplikacji mobilnych. W ciągu roku więc średnia miesięczna baza wszystkich użytkowników wzrosła o 14 procent, ale liczba użytkowników mobilnych zwiększyła się aż o 31 procent.

Ile zarobił więc średnio Facebook na każdym z użytkowników? To zależy od tego, w jakim rejonie mieszka dany użytkownik. Średnia dla całego świata wzrosła i wynosi teraz 2,24 dolara, jednak dla najbardziej dochodowego rynku jakim jest Ameryka Północna wynosi ona 6,44 dolara. Europejscy użytkownicy są dla Zuckerberga mniej dochodowi – Facebook zarabia na nich średnio 2,84 dolara. W Azji wskaźnik ten wynosi 1,08 dolara, a użytkownicy pochodzący z pozostałych regionów generują średnio 0,86 dolara.


podobne treści