naukanews

Epidemia XXI wieku…

Stresy dnia codziennego, utrata bliskiej osoby to tylko jedne z przyczyn złego sypiania.

To wszystko może pogarszać nasze samopoczucie, a co za tym idzie,także nasze funkcjonowanie w czasie dnia. Bezsenność jest chorobą tylko wtedy, gdy trudności ze snem występują co najmniej 3 razy w tygodniu, przez co najmniej miesiąc. Najczęstszym powodem bezsenności przewlekłej jest depresja i stany lękowe. Bezsenność może brać się również z nadużywania środków uzależniających, chorób somatycznych, czy psychicznych. 

Warto wykształcić pewne nawyki, które sprawiają, że sen będzie bardziej wartościowy. Musimy „nauczyć się spać”. Oto „10 przykazań” na dobranoc.

 1) nie śpij na siłę
 2) unikaj alkoholu, kawy, tytoniu przed snem
 3) nie objadaj się przed snem
 4) zadbaj o regularne pory kładzenia się spać i wstawania
 5) nie odsypiaj nocy w ciągu dnia dłużej niż 20 minut
 6) postaraj się nie traktować łóżka jako sali telewizyjnej, komputerowej czy jak czytelni
 7) kładź się wtedy kiedy zmorzy cię sen
 8) odizoluj sypialnie od dźwięków
 9) jeśli nie możesz zasnąć – wstań i podejmij jakąś super nudną czynność
10) wstawaj zawsze o tej samej porze – nawet w weekendy i święta


podobne treści


  • er

    dobrze powiedziane :-)!

  • acufa

    nic dodać nic ująć, sama bierz przykład !