gry

Dziś na lekcji będziemy grać w Minecrafta

Minecraft w służbie wykształcenia? Okazuje się, że jest to możliwe. Przynajmniej w Szwecji, w której trzynastolatkowie mają zajęcia z tej gry.

Szkoła w Sztokholmie zdecydowała się umieścić zajęcia z Minecrafta w programie nauki trzynastolatków. Na podstawie popularnej gry szwedzkie dzieci „uczą się o urbanistyce, zagadnieniach związanych ze środowiskiem naturalnym, realizowaniu celów, a nawet o planowaniu przyszłości,” mówi nauczycielka Monica Ekman. „Nie różni się to za bardzo od sztuki czy od stolarki”. Tu akurat ośmielę się nie zgodzić z panią Monicą, ale kimże ja jestem żeby oceniać podejście szwedzkiej szkoły. Ale wracając do Minecrafta.

Zajęcia z gry nie zastąpiły żadnego z obecnie nauczanych przedmiotów, zostały wprowadzone jako dodatkowy przedmiot dla trzynastolatków. Minecraft w szkole pojawił się jako część szwedzkiego programu „Future City”, podczas którego szkoły były zachęcane do zgłaszania własnych propozycji edukacyjnych. Szkoła Viktora Rydberga w Stockholmie postanowiła postawić na popularną grę.

W zajęciach z Minecrafta wzięło do tej pory udział około 180 uczniów.

„Kiedy zaczynaliśmy chłopcy wiedzieli o niej bardzo dużo,. ale dziewczynki także były szczęśliwe, że mogą budować i tworzyć coś nowego,” mówi Ekman.

Choć początkowo zajęcia z Minecrafta spotkały się ze sprzeciwem rodziców, szkoła uznaje program za duży sukces. Dyrekcja ma nadzieję, że tego typu zajęcia nie będą tylko czasowym uzupełnieniem, ale zagoszczą w szkole na dłużej.

„To był duży sukces i na pewno powtórzymy zajęcia,” podsumowała Monica Ekman w wywiadzie dla szwedzkiego portalu The Local.


podobne treści