portale społecznościowe

Dziewczyński serwis społecznościowy podbija Internet

Wydawałoby się, że wszystkomający Facebook zagarnął już wszystkie przejawy „dzielenia się” tym, co znaleźliśmy lub umieściliśmy w Internecie. Jednak okazuje się, że jest jeszcze miejsce na serwisy które robią tylko jedną rzecz, ale robią ją dobrze.

Pinterest służy do „organizowania i dzielenia się pięknymi znaleziskami z Sieci”. Rzeczy piękne interesują, rozumie się, głównie płeć piękną, więc właśnie panie stanowią większość użytkowników serwisu.

Dane demograficzne podawane przez Compete mówią, że typowa użytkowniczka Pinterest ma 28-34 lata, zaś Experian Hitwise podaje, że 58 procent użytkowników to kobiety. Na swoim profilu zamieszczają „pinezki” kierujące do innych stron, na których znalazły coś atrakcyjnego, na przykład ubrania. Nic więc dziwnego, że dwuletni serwis kieruje Internautki do stron sklepów i staje się coraz istotniejszy dla biznesu w Internecie.

Usługa ułatwia dzielenia się ciekawymi znaleziskami z takich dziedzin jak wystrój domu, gotowanie czy przygotowania do ślubu. Użytkownik ma wgląd do swojej „tablicy z pinezkami” online i offline, może też się dzielić inspiracjami ze znajomymi. Mnóstwo tu zdjęć ubrań, butów, potraw, dzieci, zwierząt, ciekawych miejsc do odwiedzenia, inspirujących sentencji, ale nie brak też innych ciekawostek:

Statystyki mówią o czterokrotnym zwiększeniu liczby wejść na stronę między wrześniem i grudniem 2011 roku. W ostatnim miesiącu minionego roku strona Pinterest odnotował 7,51 miliona unikalnych użytkowników. Polecenia na witrynie okazują się całkiem skuteczne. Według Monetate, kilka amerykańskich sieci sklepów oferujących odzież i wyposażenie domu zalicza Pinterest do pierwszej piątki stron, z których ruch kieruje na ich witryny.

Część sukcesu strony z pewnością można tłumaczyć stylową oprawą graficzną. [Mashable, Storify]


podobne treści


  • jacus2001

    28-34 ? to juz kobiety i to dojrzałe anie dziewczyny

  • tjm2

    jak ładne to dziewczyny