internetnews

Dwie trzecie internautów to twórcy. Naprawdę?

Nie uwierzycie, ale badania dotyczą polskiego internetu. Dla mnie były bardzo zaskakujące i tym ciekawsze, że ociera się o dzisiejszą debatę o ACTA:

Aż 65 proc. internautów deklaruje, że tworzy własne treści, które później publikuje m.in. w serwisach społecznościowych. Jednocześnie 85 proc. użytkowników sieci przyznaje, że dzieli się znalezionymi w Internecie materiałami ze znajomymi – wynika z badania agencji social mediowej Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl. 

– Większość ludzi to właściwie mikroblogerzy. Regularnie polecają, udostępniają, piszą – komentuje Norbert Kilen z Think Kong – Tylko niecałe 8 procent użytkowników Sieci deklaruje, że nigdy nie dzieli się znalezionymi treściami. 85 procent regularnie bierze udział w dyskusjach. To zjawiska, które mają bardzo duży wpływ na strategie marketingowe.

Internauci są również aktywni w ocenie i komentowaniu treści w serwisach społecznościowych i na forach. Codziennie robi to ok. 6 proc. internautów, a kilka razy w tygodniu – łącznie 26 proc. Tylko co siódmy internauta nie robi tego w ogóle.

[…]Badanie zrealizowano w styczniu 2012 roku na losowo dobranej próbie 1880 użytkowników Internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI. Kwestionariusz wywiadu został opracowany wspólnie przez agencję interaktywną Think Kong i portal badawczy StudentsWatch.

Dlaczego mnie to tak dziwi? Najnowsze badania instytutu Pew pokazują coś zgoła innego. Zdecydowana większość użytkowników FB jest pasywna – nie wrzuca, nie ocenia, nie dodaje znajomych, a raczej z oporem odpowiada na zaczepki wąskiej grupy aktywnych.

Potwierdza to znaną teorię 1 procenta, która zakłada, że zaledwie jeden na 100 internautów wytwarza wartość dodaną w społeczności, 9 ją modyfikuje (tworząc np. mashupy), a 90 proc. ogląda :)

 


Jak to wygląda w waszych sieciach społecznych? Tworzą w nich 2 na 3 osoby czy raczej 1 na 100?

[fot. flickr, Some rights reserved by asterix611]

podobne treści

  • katzi

    Sieci nastawione na sharing, jak fb czy twitter, tylko rozpowszechniają informacje (1/100)
    ale są też społeczności twórców o wyższych ambicjach np. deviantart
    i sieci wyśrodkowane jak pinterest

    gdzie robiliście ankiety?

  • Bartek Ciszewski

    trzeba by zapytać autorów badania. w informacji prasowej napisali tylko: Badanie zrealizowano w styczniu 2012 roku na losowo dobranej próbie 1880 użytkowników Internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI. Kwestionariusz wywiadu został opracowany wspólnie przez agencję interaktywną Think Kong i portal badawczy StudentsWatch.

  • nkilen

    Witam. Wyjaśnię może, ze w badaniu prosiliśmy o odpowiedz m.in. na pytanie „jak często tworzysz własne treści (zdjęcia, filmy, teksty) i publikujesz je online”. Wynik – 65 proc deklaruje, ze częściej niż „nigdy”. Nie mówi to, ze 65 proc to Twórcy przez wielkie „T”. Oznacza to raczej tyle, ze większość osób uznaje? ze tworzy kontent.