newssmartfony

Duża część użytkowników właściwie nie wie, z jakiego korzysta urządzenia

Marka jest ważna. To właśnie nią kieruje się spora część kupujących przy wyborze kolejnego urządzenia. Ale jak ważna? To już uświadamia badanie przeprowadzone przez firmę decluttr, z którego wynika, że tylko połowa użytkowników potrafi poprawnie wskazać model posiadanego przez siebie smartphone’a.

I to nawet wtedy, gdy przed sobą ma katalog z wszystkimi urządzeniami producenta. Podobnie rzecz ma się z funkcjami posiadanego telefonu, o których użytkownicy z jednej strony nie wiedzą, a z drugiej uważają, ze mają, choć tak naprawdę mieć ich nie mogą.

Przykładowo użytkownicy Samsunga Galaxy S9+ rozpoznają swój sprzęt całkiem często, bo w aż 71 procentach przypadków. To prawie dwa razy częściej niż użytkownicy iPhone’ów 7 oraz XR, którzy swój model wskazali tylko w 44 procentach przypadków.

Jeśli chodzi o funkcje urządzeń rzecz wcale nie ma się lepiej. Jedynie 40 procent właścicieli Samsungów wyposażonych w funkcje bezprzewodowego ładowania wie, że może z niej skorzystać. A to i tak dużo w porównaniu do 14 procent właścicieli iPhone’a XR, XS lub X którzy wiedzą o tym, że ich urządzenie wyposażone jest w NFC.

Co ciekawe, jednocześnie około 30 procent ankietowanych twierdziło, że ich urządzenie wspiera standard 5G, a 62 procent nawet doświadczyło widocznych korzyści z tego tytułu. Nie przeszkadzał im w tym fakt, że w USA, w którym przeprowadzono badanie, dopiero w kilku miejscach uruchomiono testowe instalacje 5G. Co prawda badanie przeprowadzone zostało na grupie 2 tysięcy Amerykanów, ale w innych krajach wyniki byłyby prawdopodobnie podobne.

Badanie wskazuje więc na to, że spora grupa odbiorców wcale nie interesuje się tym, co „pod maską” ma ich smartphone. Co w zestawieniu z faktem, że jednocześnie 86 procent badanych twierdzi, że za urządzenie warto zapłacić więcej, daje interesującą mieszankę i prawdziwe pole do popisu dla marketingowców.

Ilustracja: Flickr/Sole Treadmill

podobne treści