news

Diaspora: nowy, wspaniały Facebook

Czterech przedsiębiorczych studentów Uniwersytetu Nowojorskiego postanowiło stworzyć alternatywę dla najpopularniejszego obecnie serwisu społecznościowego. Ich motto to poszanowanie prywatności użytkowników. Powstająca Diaspora ma być portalem, który nie będzie wykorzystywał danych dotyczących członków, by wpychać im reklamy.

Pomysłodawcy: Ilya Zhitomirskiy, Dan Grippi, Max Salzberg i Raphael Sofaer mają 19-22 lata. Chcą, by w Diasporze każdy decydował, jakie informacje i z kim chce dzielić. Dane użytkownika będą przechowywane na jego komputerze, nie serwerach firmy. Studenci, którzy wpadli na ten pomysł, opisali go na łączącej pomysłodawców i inwersorów stronie Kickstarter i udało im się już zebrać 24 tysiące dolarów.

Dzielna czwórka ma już wersję testową systemu, ale czeka ją ciężka praca programistyczna, zanim we wrześniu, czyli zgodnie z planem, chłopcy będą mogli uruchomić stronę. Facebook powstawał w podobnych okolicznościach, więc nowy projekt może także doczeka się realizacji i odnieść sukces.

Ciekawe tylko, jak długo jego twórcy zachowają młodzieńczy idealizm i jak zamierzają finansować działanie portalu, skoro tak nie lubą reklamodawców. [Kyle VanHemert/giz, NYT, JoinDiaspora]


podobne treści


  • groovemanager

    Skończcie z tym cyrkiem. FB to absolutny badziew i system nikomu niepotrzebny.

  • jaujaujau

    słabo mi się robi od takich komentarzy ‚groovemanager’, gdyby FB nie byl nikomu potrzebny nie miałby tylu userów.. proste.. pracuje w branży interactive i w sumie fajna opcja z prywatnością ale nie rozumiem jak oni chcą to utrzymywać.. może reklam nie będzie jak będzie się płacić jakiś abonament? to już prędzej zrozumiem..

  • Dawid Krysiak

    diaspora kojarzy się religijnie – wątpię w sukces :D