aplikacjeportale społecznościoweWiadomości promowane

Czy App Center zastąpi dzisiejsze marketplace’y?

Dziś w nocy naszego czasu Facebook ogłosił, że wprowadzi App Center, miejsce, w którym znajdować się będą nie tylko aplikacje facebookowe ale także „sieciowe, desktopowe i mobilne”.

App Center ma zapewnić 900 milionom użytkowników Facebooka dostęp do najlepszych aplikacji sieciowych, destopowych, na iOS i Androida. Kluczem do odnajdywania aplikacji mają stać się, jak zawsze w przypadku Facebooka, znajomi. Dodatkowo Facebook zamierza bardzo dokładnie filtrować wszystkie aplikacje pod kątem tego jak zostały napisane i zaprojektowane. Świetnie zrealizowane aplikacje mają znajdować się na promowanych miejscach, aplikacje, które sprawiają problemy, po prostu nie trafią do App Center.

W App Center nie znajdziecie jedynie darmowych aplikacji, Facebook wprowadzi możliwość sprzedaży aplikacji również przez tę platformę. Czyżby Facebook zamierzał zacząć konkurować z Google Play i App Store? Facebook twierdzi, że nie (bezpośrednio) – jeśli w App Center znajdzie się aplikacja z powyższych sklepów, użytkownik zostanie przekierowany by zainstalować ją z tego źródła i tam dokonać ewentualnej płatności.

Żeby znaleźć się w App Center deweloperzy aplikacji mobilnych muszą spełnić przynajmniej dwa warunki brzegowe. Po pierwsze, ich aplikacja musi wykorzystywać Facebook Login, pod drugie, muszą stworzyć stronę „app detail”, która wyświetlać się będzie w App Center.

Czy absolutnie każdy duży gracz musi dziś tworzyć swój własny marketplace? Obawiam się, że niestety tak. Te kilkanaście (czasem nawet kilkadziesiąt) procent ceny zakupu, które właściciel pobiera sobie za możliwość wystawienia aplikacji na danej platformie, pomnożone przez miliony ściągnięć przekłada się na duże pieniądze dla właściciela danego marketu. A „brudną robotę” pisania kodu wykonują i tak deweloperzy, którzy zyskują dzięki temu, że ich aplikacja trafia do milionów potencjalnych użytkowników.

App Center ma jednak szansę wybić się poza standardowe podziały pomiędzy platformami. Facebook może dystrybuować wszystkie aplikacje, niezależnie od tego na jaką platformę i na jakie urządzenie były pisane. Ma także prawie miliard użytkowników, którzy będą mieli do nich dostęp w jednym miejscu. Zobaczymy czy stanie się pierwszym miejscem, do którego odwoływać się będziemy w poszukiwaniu aplikacji.

[Facebook]


podobne treści