grynewsprogramy

CryEngine V już dostępny. O jego cenie decydują użytkownicy

Dzięki silnikowi CryEngine możliwe było stworzenie takich tytułów jak Far Cry, Crysis czy Enemy Front. Jeszcze niedawno na silniki tego rodzaju mogły pozwolić sobie tylko największe studia deweloperskie, teraz z możliwości najnowszego CryEngine V można korzystać całkowicie za darmo.

Choć Crytek zachęca, by jednak w ramach zapłaty za silnik przekazać im dowolną, choćby symboliczną, kwotę, z której 70 procent przeznaczone zostanie specjalny fundusz, który ma wspierać działalność niezależnych producentów gier. Nie zmienia to faktu, że CryEngine dołączył tym samym do takich silników jak Unity czy Unreal Engine, z których można korzystać za darmo.

Jakie zmiany wprowadzone w CryEngine V? Przede wszystkim Crytek deklaruje wprowadzenie wsparcia dla wszelkiej maści sprzętu VR. Dużym ułatwieniem ma być integracja z chmurą obliczeniową, która ma ułatwić renderowanie sferycznej grafiki nawet na maszynach dysponujących mniejszą mocą obliczeniową. W CryEngine V możliwe będzie także pisanie skryptów w C#, nowy silnik będzie także wspierał DirectX12. Nowy engine zawiera także nowy system renderowania chmur i symulacji cząsteczek.

Zmian doczekał się także interface, który ma pozwolić teraz na bardziej zaawansowaną konfigurację i dostosowanie do indywidualnych potrzeb. Wbudowano w niego także mechanizm  komunikacji ze społecznością o nazwie CryEngine Answers, który ma pomóc w rozwiązywaniu problemów. Jeśli chodzi o kwestie związane ze społecznością, to Crytek, wraz z premierą nowej wersji swojego silnika, uruchomił jednocześnie CryEngine Marketplace, w którym twórcy gier będą mogli udostępniać swoje materiały i wykorzystywać materiały udostępnione przez innych.

Zalecane wymagania sprzętowe CryEngine V to system operacyjny Windows 7 lub Windows 8.1 (64-bit), procesor Intel Quad-Core (i5 2300) lub AMD Octo-Core (FX 8150), minimum 8 GB pamięci RAM, karty graficzne NVIDIA GeForce 660Ti (i lepsze) lub AMD Radeon HD 7950 (i lepsze), DirectX 11 oraz karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX.


podobne treści