internetnews

Chińczycy trzymają się mocno

Google cieszy się obecnie 69,7-procentowym udziałem w światowym rynku przychodów z reklam wśród wyszukiwarek. Jak podaje firma badawcza Strategy Analytics, w drugim kwartale tego roku gigant odnotował spadek udziału w tym torcie reklamowym o 1,4 procenta.

Kto zyskał najwięcej? Chińska wyszukiwarka Baidu, plasująca się na czwartym miejscu rankingu, za Google, Yahoo i Bingiem. Baidu powiększyła udział w rynku z 3,2 do 4,6 procenta i wyprzedziła Yahoo Japan, która obecnie spadła na piątą pozycję.

Należy jednak zwrócić uwagę na olbrzymie dysproporcje między tytanem Google, z jego 70 procent rynku, oraz pozostałymi graczami na rynku, których udział w puli sprzedaży reklam w najlepszym wypadku sięga pięciu procent.

Mało więc prawdopodobne, że zamiast coś „zgooglować” wkrótce będziemy „bajdurzyć”. Zresztą brzmi dziwnie. ​[Wirtualne Media]


podobne treści