gry

CDPR ujawnia więcej informacji na temat Cyberpunka 2077

Choć trudno w to uwierzyć, ale nie wszystkim odpowiada stylistyka, w jakim CD Projekt Red zaprezentowało Night City w najnowszym trailerze Cyberpunka 2077. Polskie studio się jednak tym nie zraża i podczas targów E3 ujawnia kolejne szczegóły na temat przygotowywanej produkcji.

Niestety, wśród krytyków estetyki jaką wybrało CD Projekt Red znalazł się też jeden z twórców gatunku Cyberpunk, William Gibson. Według niego, delikatnie mówiąc, zwiastun jest zbyt mało cyberpunkowy:

„Zwiastun Cyberpunka 2077 wygląda jak GTA ze skórką typowego retro-future z lat 80tych. Ale to tylko moja opinia.”

I rzeczywiście, w porównaniu do znanego z powieści Gibsona Ciągu, z którego nie widać nieba, ponieważ w większości przykryty jest kopułami Fullera, czy Chiba City, w którym albo pada, albo akcja dzieje się w metrze, Night City ze zwiastunu Cyberpunka 2077 jest wyjątkowo jasne. Ale stworzone na potrzeby papierowej gry RPG Night City znajduje się w Kalifornii, a twórczość Gibsona była tylko jedną z wielu inspiracji do stworzenia papierowego Cyberpunka 2020.

Twórca systemu, Mike Pondsmith, który wraz z polską ekipą pracuje nad tym, by powołać to miasto do cyfrowego życia, odniósł się do tych zarzutów na Reddicie:

„Kilka słów dla tych, którzy oczekiwali, że zwiastun będzie deszczowy albo mroczny – cykl dnia/nocy i algorytmy pogody. KAŻDY mógłby zrobić mroczny, deszczowy i neonowy zwiastun. My też mogliśmy to zrobić. Ale chcieliśmy pokazać, że Mroczna Przyszłość istnieje o każdej porze dnia i nocy.”

Tymczasem na targach E3, podczas konferencji CD Projekt Red, dowiedzieliśmy się kilku informacji na temat samej gry. Będzie ona przede wszystkim grą RPG, ale z elementami strzelanki. Będzie ona prezentowana w widoku pierwszoosobowym. Gracze będą mogli wybrać płeć i stworzyć własną postać, ale będzie się ona nazywała V. Jej wygląd będziemy mogli podziwiać podczas cutscenek i prawdopodobnie dialogów, które za V czytać będzie aktor odpowiedniej płci.

Jeśli chodzi o otoczenie, to świat gry podzielony będzie na sześć głównych, unikalnych obszarów, po których poruszać będzie się można pojazdami. Podczas tworzenia postaci wybierzemy jej wcześniejszą drogę życiową, co będzie miało wpływ na późniejsze wydarzenia, jakie pojawią się w trakcie rozgrywki.

CD Projekt Red stanowczo odcięło się także od wszelkiego rodzaju mikropłatności czy lootboxów (stanowisko firmy na temat tego typu pomysłów w grach typu singleplayer trafiło nawet jako sekretna wiadomość do trailera gry). W grze będzie można za to zdobywać dwa rodzaje doświadczenia – Core XP i Street Cred, które pozwolą na rozwój postaci. Postać będziemy mogli rozwijać wedle własnego uznania, ponieważ cechy każdego z pięciu tzw. archetypów będzie można dowolnie mieszać.

podobne treści