biznes

Calico, spółka córka Google, która ma walczyć ze starzeniem się, otworzy pierwsze centrum badawcze

Google znane jest z tego, że nie szczędzi pieniędzy na ambitne projekty. Firma zajmowała się już autonomicznymi pojazdami, dronami a nawet balonami, ale we wrześniu ubiegłego pochwaliła się chyba najbardziej ambitnym ze wszystkich dotychczasowych projektów – zajęła się walką ze starzeniem się. Po roku działalności Calico, powołana w tym celu spółka córka Google, ogłosiła, że nawiązała współpracę z farmaceutycznym gigantem AbbVie.

Należąca do Google firma, której całkowicie poważnym celem działalności jest powstrzymanie procesu starzenia się u ludzi, ogłosiła w tym tygodniu, że nawiązała współpracę badawczą z firmą farmaceutyczną AbbVie. Oba przedsiębiorstwa zobowiązały się wyłożyć po 250 milionów dolarów na budowę i uruchomienie centrum badawczego w San Francisco. To na początek, później obie firmy dorzucą jeszcze po 500 milionów dolarów. Pieniądze te mają zostać przeznaczone na badania nad procesami starzenia się, które zaowocować mają zupełnie nowymi lekami. Opracowywaniem nowych leków ma zająć się zespół Calico, AbbVie ma się skupić bardziej na przeprowadzania ich testów klinicznych i wprowadzaniem ich na rynek.

„Współpraca z AbbVie jest punktem zwrotnym dla Calico, którego celem jest opracowanie terapii przedłużających życie dla ludzi cierpiących na choroby związane z wiekiem. Przyczyni się ona w znaczącym stopniu do przyspieszenia procesu poznawania mechanizmów starzenia się, posunie do przodu nasze badania kliniczne i przyczyni się do udostępnienia terapii pacjentom na całym świecie,” stwierdził Art Levinson, CEO Calico.

Nie brzmi to co prawda jak „leczenie starości”, jak rok temu prawie opisywali ten projekt Levinson i Page, ale od czegoś trzeba zacząć. W przypadku tego projektu nikt zresztą nie oczekuje natychmiastowych wyników – w ubiegłym roku Larry Page szacował, że rozwiązanie „problemu” starzenia się zajmie Calico 10-20 lat.


podobne treści